الگوی کشت ٢٨هزار هکتار باغ سیب در آذربایجان غربی باید تغییر کند

استاندار آذربایجان غربی گفت: از ۵۸ هزار هکتار باغات سیب استان ۲۸ هزار هکتار عمر خود را کرده اند و باید الگوی کشت آنان تغییر یابد.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای احیای دریاچه ارومیه، پمپاژها و برداشت‌های غیر قانونی از رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه را یکی از کارهای غیر فرهنگی در این زمینه دانست و تصریح کرد: ۷۳ هزار حلقه چاه غیر مجاز نیز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه ایجاد شده که یکی از موانع جدی احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شود که باید فرهنگ سازی های لازم در این زمینه انجام شود.

او  با بیان این که از ۵۸ هزار هکتار باغات سیب استان ۲۸ هزار هکتار عمر خود را کرده اند و باید الگوی کشت آنان تغییر یابد افزود: باید فرهنگ سازی های لازم برای تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان مورد توجه جدی قرار گیرد تا محصولات کم آب بر با توجیه اقتصادی بالا کاشته شود.

معتمدیان با اشاره به این که تمهیدات حضور حداکثری در انتخابات مد نظر قرار گرفته شده است گفت: ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان برگزار خواهد شد و ۲ هزارو ۶۱۰ بازرس انتخابات در این دوره در حوزه‌های انتخاباتی حضور خواهند داشت.

او با بیان این که از همه سلایق سیاسی، قومی و مذهبی در این انتخابات نامزد انتخاباتی دارند افزود: ۳۸۵ نامزد برای ۱۲ کرسی انتخابات در استان تأیید شدند که به طور میانگین حدود ۳۴ نفر برای هر کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معتمدیان دو قطبی سازی های کاذب برخی از افراد را در زمین دشمنان بازی کردن دانست و  گفت: نباید با دو قطبی سازی ها و دامن زدن به مباحث قومی و مذهبی انتخابات را به حاشیه ببریم و همه این مباحث خطوط قرمز نظام اسلامی است و هر کسی که به مسائل ساختارشکنانه دامن زند با او برخورد قانونی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های قرآنی در استان تاکید کرد: تشکل‌های مردمی که در حوزه قرآن فعال هستند باید پای کار بیایند و مرکز قرآن و عترت شهرداری ارومیه نیز باید فعال شود.
 

کد خبر 2767561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha