کاندیداهای حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران در رقابت با تک کاندیدای قدرت و ثروت!

پس از اعلام نهایی لیست کاندیداهای حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و تغییرات ایجاد شده در تایید و رد صلاحیت ها اتفاقی جالب در این حوزه رخ داده است.

کرد پرس- پس از آخرین تغییرات در تایید صلاحیت شدگان حوزه انتخابیه مذکور 60 نفر تایید شدند که  59 نفر در مقابل یک نفر با ثروت کثیف به رقابت می پردازند. برآوردهای ابتدایی نشان می دهد  تمامی هزینه های لیست 59 گانه کاندیداهای مردم، هرگز نمی تواند با اندکی از هزینه های گزاف کاندید ثروت رقابت کند.

 بنا به گزارشات میدانی نزدیکان کاندیدای ثروت به کرات نزد مردم اعلام داشته اند از مرحله تایید صلاحیت تا حضور میدانی چندین میلیارد هزینه کرده اند.  پول هایی که نه از  راه مشروع بلکه از رانت دارویی به دست آمده است.

این رونالدوی داروی کردستان، ثروت افسانه ای خود را نه از عرق جبین  بلکه از جیب بیماران نیازمند جامعه تملک کرده است.

این شوالیه دارو در غفلت دستگاه های مربوطه، بخش اندکی از ثروتی که از دارو و درمان مردم فقیر و مستضعف تلنبار کرده  را در راه گام بعدی انباشت ثروت کثیف خود هزینه می کند تا یک تنه با ثروت کثیف خود در مقابل اراده مردم و کاندیداهای نجیبی که تنها ثروتشان آبرو و شرف اجتماعی شان است، بایستد.

میدان انتخابات در این حوزه طوری رقم خورده است که جدال واقعی ثروت و قدرت در مقابل شرف و عزت به نمایش بگذارد و یک نفر با اتکا بر ثروت مشکوک خود و با استفاده از فقر و بیکاری مردم خود را از پیش برنده بداند و مابقی ۵۹ نفر دیگر برای یک کرسی نمایندگی رقابت کنند.

هرچند که جولان پول های کثیف در بعضی حوزه های انتخابیه به وضوح دیده می شود، ولیکن ولخرجی های هیچکدام به اندازه ریخت و پاش های انتخاباتی این نماینده ثروت و قدرت نیست.

هر یک از مانورهای تبلیغاتی این کاندید مورد حمایت برخی جریانات کافی است که فردی را از ادامه فعالیت انتخاباتی ساقط کند. در سکوت معنادار برخی دستگاه های مربوطه اقدامات پول پاشی و تجارت رای این سوگلی برخی مدیران و جریانات؛ در تاریخ انتخابات منطقه بی سابقه بوده است.

 نماینده ای که علیرغم ادله های محکم برای رد صلاحیت او به طور غیر طبیعی به عرصه انتخابات بازگشت. این بازگشت مشکوک یک دهن کجی به مردم و ۵۹ کاندیدای دیگر بود که با انگیزه خدمت به مردم  پا به میدان انتخابات گذاشته بودند.

 کاش اراده ای جمعی در بین کاندیداهای دیگر به وجود می آمد تا یک نه بزرگ به کاندید ثروت و قدرت گفته می شد.  یقینا برنده واقعی این صحنه نابرابر ثروت در مقابل شرف؛ مردم نجیب و شریفی خواهند بود که علیرغم فقر و بیکاری جانب عزت را بر ثروت ترجیح داده و اراده تغییر خود را بر قدرت و ثروت و تزویر، تحمیل خواهند کرد.

جلوگیری از جولان پول های کثیف در این میدان تنها با اراده مردم ممکن است. مردم شریف این حوزه پای صندوق رای این فرصت را خواهند داشت که به پول پاشی و بازی با شعور آنها یک «نه» بزرگ بگویند و این دارنده های رانت های کثیف را سر جای شان بنشانند.

در این میدان نابرابر تنها می توان مردم تصمیم بگیرند که با حضور معنا دار خود به «پول های کثیف» نه بگویند.

کد خبر 2767378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha