آبگرفتگی معابر، منازل و مراکز تجاری در برخی شهرهای آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- بارش باران شدید که از شامگاه چهارشنبه در شهرستان های جنوب آذربایجان‌غربی شروع شده، باعث آبگرفتگی معابر شهری در مهاباد، بوکان و میاندوآب و طغیان رودخانه‌ها در این منطقه شده است.

به گزارش کردپرس،  بارش شدید باران از شب گذشته در برخی شهرها از جمله مهاباد، میاندوآب و بوکان باعث آبگرفتگی معابر و حتی وارد شدن آب به داخل برخی خانه ها و مغازه ها شده است.

در برخی محلات شهر میاندوآب از جمله شهرک آزادگان، شب گذشته حجم آب در معابر به اندازه ای زیاد بود که نیروهای شهرداری با استفاده از چندین دستگاه پمپ موتور آب مجبور به تخلیه معابر و حتی برخی خانه ها شدند.

در مهاباد نیز مجتمع تجاری تاناکورای مهاباد دچار آبگرفتگی شده و کسبه از شهرداری جهت تخلیه آب درخواست کمک کرده اند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص بارش های اخیر می گوید: با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش باران و برف مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و بیشترین بارش استان تاکنون در سردشت ۷۰ میلی‌متر ثبت شد.

اردلان محمدپور اضافه می کند: بارش ها در پیرانشهر ۵۴ میلی‌متر، اشنویه ۴۴ میلی‌متر، بوکان ۲۳ میلی‌متر، مهاباد و نقده ۲۱ میلی متر، شاهین‌دژ ۱۹ میلی متر و میاندوآب ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

او ادامه می دهد: فعالیت این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به صورت باران خواهد بود و روز جمعه از فعالیت آن کاسته شده اما از روز شنبه تقویت شده و با توجه به نفوذ جبهه هوای سرد بیشتر فعالیت آن به صورت برف خواهد بود. البته این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد و پیش بینی می شود فعالیت آن در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی باشد.

کد خبر 2767017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha