تشدید محدودیت ها برای پناهندگان کرد در ژاپن

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های ژاپن مقامات محلی در دو شهر کاواگوچی و سایتاما گفته اند پناهندگان کرد در صورت صدور مجوز برای برگزاری مراسم نوروز، فقط حق دارند از موزیک ضبط شده استفاده کرده و نباید از گروههای سیاسی کرد ترکیه حمایت کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه آنسین ژاپن و آساهی شیمبون، مقامات دو شهر سایتاما و کاواگوچی که بیشترین جمعیت کردهای مهاجر ترکیه در آنها سکونت دارند، با محدودیت های جدید روبرو شده اند. مقامات شهرداری این دو شهر قصد دارند از برگزاری مراسم نوروز توسط کردها در مارس جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، انجمن فرهنگی کردها در ژاپن مسئول برگزاری مراسم است که ترکیه آن را به حمایت از تروریسم متهم کرده است. این مسئله باعث شده است مقامات ژاپنی نسبت به سازماندهی مراسم نوروز توسط این نهاد حساسیت نشان دهند.

با این که در ابتدا مجوز برگزاری مراسم لغو شد اما مقامات شهرداری سایتاما نرمش نشان داده ولی گفته اند شرکت کنندگان در این مراسم حق ندارند از برخی گروههای شناخته شده مانند پ.ک.ک حمایت کنند.

مقامات ژاپنی از کردها خواسته اند از برگزاری زنده موسیقی کردی خودداری کنند و فقط از آهنگ های ضبط شده که قابل کنترل است، استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که در جریان مراسم از اجرای آهنگ هایی خاص به طرفداری از برخی گروههای کرد مانند پ.ک.ک خودداری می شود.

پناهندگان کرد ترکیه در ژاپن دولت این کشور را متهم کرده اند که تحت فشار ترکیه از اعطای پناهندگی و یا فعالیت فرهنگی آنها جلوگیری می کند.

مقامات دو شهر سایتاما و کاواگوچی تهدید کرده اند در صورتی که کردهای ساکن این دو شهر در جریان مراسم نوروز دستورالعمل های لازم را رعایت نکنند، ممکن است با یروش پلیس و لغو مراسم مواجه شوند.

کد خبر 2766802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha