صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه 19 درصد افزایش یافت

سرویس کرمانشاه _ ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از افزایش ۱۹ درصدی ارزش و رشد ۹ درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در ده ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ علی اصغرعباس زاده، اظهار کرد: در ده ماهه سال جاری دو میلیاردو ۵۸۷ میلیون دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۷۶ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

ناظر گمرکات استان افزود: این میزان صادرات کالا در ده ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۹ درصد و از حیث وزن رشدی ۹ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از مجموع صادرات کالا از  گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۸۹۳ میلیون دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۳۳۱ هزارتن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۷۱۰ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۴۱ هزار تن در جایگاه دوم و گمرک سومار با صادرات ۶۴۲ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده سهم گمرکات شیخ صله و شوشمی از مجموع صادرات ده ماهه استان را به ترتیب ۳۰۴ میلیون دلار به وزن ۵۴۳ هزار تن و ۳۸ میلیون دلار به وزن ۲۵۱ هزار تن عنوان کرد.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و ... عنوان کرد.

کد خبر 2766729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha