ساماندهی صنوف آلاینده از نیازهای مریوان است

فرماندار شهرستان مریوان گفت: احمدی ادامه داد: ساماندهی صنوف آلاینده از نیازهای مریوان است که با وجود اینکه موضوع بزرگی نیست، اما بیش از ۲۰ سال است در پیچ و قوس های مختلف باقی مانده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل احمدی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان، گفت: امیدواریم مجموع این نشست ها و گفت و گوها راه گشا و گره گشای رفع مشکلات حوزه اقتصاد و گره های موجود در این بخش باشد.

وی اظهار کرد: اگرچه مریوان هم مثل بسیاری از نقاط کشور نیاز به کارهای بزرگ توسعه ای دارد اما معتقد هستیم مریوان قبل از هرچیز به گام های کوچک نیاز دارد کارهایی کوچکی که مانند سنگ ریزه مانع حرکت ریل توسعه در این شهرستان است.

فرماندار شهرستان مریوان افزود: اگر این امورات کوچک سامان پیدا کند برنامه ها و اهداف بزرگ هم تحقق پیدا می کند و توسعه روی خود را به این شهرستان نشان می دهد.

احمدی ادامه داد: ساماندهی صنوف آلاینده از نیازهای مریوان است که با وجود اینکه موضوع بزرگی نیست، اما بیش از ۲۰ سال است در پیچ و قوس های مختلف باقی مانده است.

وی یادآور شد: نبود برخی ادارات و یا کم بودن امکانات آنها در شهرستان با وجود حجم وسیع کار از دیگر چالش ها در شهرستان مریوان است.

فرماندار شهرستان مریوان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت ها علیرغم اینکه اقدامات خوبی انجام شده اما در حوزه راه و ارتباطات مشکلات زیادی داریم، بیان کرد: هنوز در مسیرهای اصلی مریوان با مشکل جدی آنتن دهی مواجه هستیم و نبود تصفیه خانه مجهز ما در با مشکل مواجه کرده است.

احمدی با بیان اینکه ایجاد سایت پسماند از نیازهای اساسی در مریوان است که باید برای تحقق آن برنامه ریزی لازم صورت بگیرد، گفت: ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در مریوان وجود دارد که بیش از ۱۸ هزار هکتار آن در چهار ناحیه پایاب سد گاران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تسریع در اجرای انتقال سد گاران در تمام نواحی این ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی که پیش بینی شده داریم، اظهار کرد: امور آب در سال های گذشته تخصیص ها را به افرادی داده اند در حالی این آمار در تخصیص  آب این شهرستان آمده اما عملا تولیدی صورت نمی گیرد.

کد خبر 2765985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha