پیشرفت نسبی در مذاکرات کردها و بغداد بر سر بودجه

سرویس جهان- نشریه ایراک اویل ریپورت با اشاره به موافقت بغداد با ارسال حدود 620 میلیارد دینار برای دولت اقلیم کردستان عراق، از پیشرفت نسبی در مناقشات دو طرف بر سر سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، دولت اقلیم کردستان عراق که از حدود یک سال پیش صادرات نفتش متوقف شده و دولت مرکزی عراق هم مبالغی به عنوان وام در اختیار آن قرار داده، با بحران بزرگ پرداخت حقوق کارکنان خود روبروست.

سهم اقلیم کردستان عراق از بودجه عراق حدود 13 درصد تعیین شده اما دولت اقلیم کردستان باید ماهانه 400000 بشکه نفت خام تحویل دولت مرکزی عراق دهد.

مجله ایراک اویل ریپورت در تازه ترین گزارش پیرامون مناقشات بودجه میان اربیل و بغداد، از پیشرفت نسبی در مذاکرات میان دو طرف قبول داد.

با این حال تاکید شده که مناقشات اصلی هنوز به قوت خود باقیست و دولت مرکزی عراق در مذاکره با شرکت های بین المللی نفتی فعال در اقلیم کردستان نیز به توافق نرسیده است.

بر اساس گزارش این مجله تا زمانی که موارد مورد اختلاف دو طرف بر سر نفت اقلیم کردستان حل نشده و بودجه عمومی عراق هموار نشود، نباید انتظار داشت مبالغ بیشتری روانه اربیل شود.

کد خبر 2765868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha