سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: در ماه‌های گذشته، ٥٣ بار در عراق و ٧٧ بار در سوریه  به نیروهای ائتلاف،حمله شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت که در مورد خروج نیروهایشان از عراق بحث جدیدی در میان نیست و برای رویارویی با داعش در اقلیم کردستان و عراق خواهند ماند.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، پات رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه ١١ ژانویه در یک کنفرانس خبری، درباره حملات گروه‌های شبه‌نظامی به اقلیم کردستان، اظهار داشت:« آن حملات خطرناک هستند و مطمئنا در میان مردم ترس ایجاد کرده‌اند، این تحرکات نادرست گروه‌های شبه‌نظامی، غیرمسئولانه هستند».

وی افزود: «ماموریت آمریکا در اقلیم کردستان و عراق، رویارویی با داعش است، اما بدون تردید برای دفاع از نیروهایمان، عملیات نظامی انجام خواهیم داد».

درباره تداوم حضور نیروهایشان در اقلیم کردستان و عراق نیز گفت: «با دولت عراق مدام رایزنی می‌کنیم، تاکنون در مورد خروج آمریکا از عراق هیچ بحث جدیدی در میان نیست و ما به درخواست رسمی عراق در این کشور حضور داریم».

و نیز تاکید کرد که برای رویارویی با داعش در اقلیم کردستان و عراق خواهند ماند و به عراق همچون یک شریک مهم خود می‌نگرند.

پات رایدر، یادآور شد که در ماه‌های گذشته ٥٣ بار به نیروهای ائتلاف در عراق و ٧٧ بار به آن نیروها در سوریه حمله شده است.

و با ابراز نگرانی از اینکه مردم غیرنظامی در غزه قربانی می‌شوند، کشته شدن هر غیرنظامی را تراژدی و فاجعه خواند و تاکید کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما باید از غیر نظامیان محافظت کند.

همچنین خاطرنشان کرد که باید اجازه داد شود کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شوند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت که کشورش راه حل دو دولت را برای اسرائیل و فلسطین مناسب می‌داند، به طوریکه بتوانند همچون همسایه در صلح زندگی کنند.

کد خبر 2765643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha