باغ فلاحت گیلانغرب در حال خشک شدن است / علی احمدپور

سرویس کرمانشاه _ علی احمدپور از اهالی رسانه استان کرمانشاه و مدیرمسئول نوای گیلانغرب در مطلبی به موضوع خشکیدن باغ فلاحت شهر گیلانغرب پرداخته و خواهان توجه جدی مسئولان شهرداری نسبت به حفظ و احیای این مجموعه قدیمی و مهم شهر شده است که در ادامه می خوانید:

کردپرس- سرسبزی و طراوت درختان پارک فلاحت در سالیان قبل از انقلاب و بعد از آن برای خیلی از مردم این دیار خاطره انگیز است چرا که سالیان سال است مردمان این شهر گاها در این محل لحظاتی به تفریح پرداخته است.

این باغ‌ زیبا که روزی روزگاری نگین سبزی در جوار شهر بود، حالا تکه‌تکه شده و در این چند ساله اخیر شهرداری گیلانغرب به بهانه بازسازی این پارک طبیعی و قدیمی اقدام به قطع درختان آن  که قدمتی ۸۰ ساله دارند؛ کرده است به گونه ای که این پارک حالت طبیعی خود را از دست داده است.

با عنایت به اینکه یکی از اسناد برای اثبات قدمت تاریخی شهر گیلانغرب به باغ فلاحت است و متاسفانه درختانی که تا دیروز سایه انداز روح و جسممان بودند را قطع می کنیم و وقتی در پرسشی عظیم فرو می رویم، می شنویم که دلیل قطع شان، خشک شدنشان بود. اگر هم این جواب، آن پرسش را خنثی کند باز هم انگشت اتهام از روی ما برداشته نمی شود. چرا می گذاریم درختانی که علاوه بر اینکه قدمت تاریخی یک پارک را اثبات می کنند زیبایی وصف ناشدنی به این پارک میدهند، به راحتی خشک شوند؟ چرا می گذاریم تمام و کمال نابود شوند و آن موقع سخن از بازسازی آن ها می آوریم؟ درختان تنومند و با قدمت آن را را قطع می کنیم و جایشان موزاییک های سفید می نشانیم و یا شهرداری به جای حفظ درختان این پارک درختانش را قطع و به مبلمان و کف سازی آن بپردازد!

نکته مهم اینکه تعداد فراوانی از درختان کاج  در این باغ خشکیده شده اند و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و این حکایت غم انگیز تازگی ها برای این کاج های همیشه سبز اتفاق افتاده است. به نظر می رسد با این کار به دنبال تغییر کاربری و ساخت وساز هایی در این قسمت هستند.

به عنوان یک شهروند و رسانه مردمی حق خود می دانم حافظ سرمایه های تاریخی شهر خود باشم و از مسئولان در صورت داشتن دلایل لازم برای بی توجهی به باغ را جویا و انتظار این است که در ادامه شاهد قطع مجدد و بقایای این پارک قدیمی که فقط تنها آثار به جامانده از این شهر است؛ نباشیم.

امید است ارزش این باغ گرانبها که تنها باغ  قدیمی شهر ستان محسوب می شود بدانیم و مسئولان  به ویژه شهرداری محترم در حفظ و نگهداری این پارک توجه ویژه ای به عمل آورد و از این بیشتر شاهد بی توجهی به این باغ نباشیم.
 

کد خبر 2765571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha