مدیریت خودگردان حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه تروریستی کرمان، این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کرد

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه تروریستی کرمان و تسلیت به آنها، این حادثه تروریستی که توسط داعش انجام شده بود را به شدت محکوم کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، AANES در بیانیه خود به خانواده های قربانیان حمله تروریستی روز چهارشنبه در شهر کرمان ایران که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ هموطن شد، تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: « در نتیجه وقایع کنونی، شرایط جنگی و تنش‌های طولانی مدت در منطقه به‌ویژه در ده سال اخیر، مشکلات و آثار منفی بسیاری را بر زندگی شهروندان ایجاد شده و این تنش‌ها وضعیت انسانی در منطقه را بدتر کرده است. زمانی که همه طرف ها باید برای تامین امنیت، توسعه اشتراکات و زندگی مشترک تلاش کنند، متأسفانه جنگ ها و بحران ها در حال افزایش است و با این بحران‌ها جان شهروندان تهدید می‌شود و مردم قربانی این جنگ ها و بحران ها می شوند. حل مسائل و مشکلات به شیوه خشونت آمیز و جنگ در منطقه ادامه دارد زیرا آنها نماینده جناح های اشتباه هستند و تنها یک راه برای حل بحرانها و مشکلات وجود دارد و آن هم گفتگو با تکیه بر دموکراسی واقعی و راه حل های سیاسی بر اساس نتایج حزبی است. منطقه ما به منطقه جنگ های فوق الذکر تبدیل شده است و زمان محدود کردن جنگ و خروج از این بحران ها فرا رسیده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: « AANES از انفجارهای کرمان در جنوب شرق ایران مطلع شده است که ۲ انفجار در منطقه مذهبی کرمان روی داده که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ شهروندر جان خود را از دست دادند. در عین حال هدف قرار دادن شهروندان را محکوم می‌کنیم، به خانواده‌های قربانیان این حملات تروریستی تسلیت می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که هدف قرار دادن شهروندان در هر شرایطی اقدامی خلاف موازین اخلاقی و قانونی است»
لازم به ذکر است که جنایت تروریستی کرمان عصر ۱۳ دی ماه در مسیر برگزاری آیین‌های گرامیداشت چهارمین سالگرد سیدالشهدای مقاومت اسلامی سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی روی داد و این حادثه منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از زائران مزار سردار دل‌ها از اقصی نقاط کشور شد.

کد خبر 2765340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha