۱۴ تن از اعضای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابستە به آن کشته شدند

سرویس سوریه - مرکز رسانه‌ای SDF از کشته شدن ۱۴ سرباز ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در چندین عملیات SDF در هفتە اخیر خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب حق دفاع از خود به حملات ارتش ترکیه پاسخ داده‌اند و در نتیجه عملیات‌های آنان ۱۴ سرباز دولت ترکیه  و شبه‌نظامیان وابسته به آن کشته و ۱۰ سرباز و شبه‌نظامی نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه مرکز رسانه‌ای SDF که در سایت رسمی این مرکز منتشر شد، آمده است: «در چارچوب حق مشروع دفاع از خود و پاسخگویی به حملات دولت ترکیه، نیروهای ما عملیات‌های‌ زیادی را علیه ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن انجام دادند که در آن عملیات‌ها، مراکز و پایگاه‌های ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در بسیاری از مناطق شمال و شرق سوریه هدف قرار گرفتند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: « در تاریخ ۲۷ دسامبر، نیروهای SDF در ساعت ۱۱ صبح در جبهه‌های جنگ شهرستان «تل‌تمر»، عملیاتی را علیه یک پایگاه ارتش ترکیه در روستای «عزیزیه» انجام دادند. بر اساس اطلاعات تایید شده توسط نیروهای SDF، در نتیجه این عملیات ۸ سرباز ارتش ترکیه کشته و ۴ تن نیز مجروح شدند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: « در همان تاریخ ۲۷ دسامبر، مجلس نظامی منبج یک پایگاه ارتش ترکیه در روستای «چتل» نزدیک روستای «صیاده» در شمال منبج را بمباران کرد. پس از بمباران پایگاه، نیروهای مجلس نظامی منبج به سمت شبه‌نظامیان مستقر در این منطقه هجوم برده و درگیری بین آنها روی داد که ۲۰ دقیقه نیز به طول انجامید. در نتیجه ۴ تن از شبه‌نظامیان وابسته به ارتش ترکیه کشته و ۴ تن نیز مجروح شدند. در مرکز رسانه‌ای SDF همچنین تایید کرد کە در جبهه منبج، اعضای مجلس نظامی منبج پایگاهی متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به ارتش ترکیه را در روستای محسنلی در شمال شهر هدف قرار داده که در نتیجه این حمله نیز ۲ شبه‌نظامی کشته و ۲ شبه‌نظامی نیز زخمی شده‌اند.»

بر اساس بیانیه این مرکز در مجموع در این عملیات‌ها، ۱۴ تن از سربازان ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن کشته و ۱۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

۱۴ تن از اعضای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابستە به آن کشته شدند

کد خبر 2765085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha