مایه کوبی دام های کردستان علیه تب برفکی آغاز می شود

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مرحله دوم مایه کوبی دام علیه تب برفکی در استان از ۹ دی آغاز می شود که به صورت کاملا رایگان خواهد بود.

به گزارش کرد پرس، کامران زیباکردار گفت: این مرحله از مایه کوبی نیز به شکل کاملا رایگان است و وجهی از دامداران دریافت نمی شود.

وی از دامداران استان خواست با توجه به شیوع سویه جدید تب برفکی در کشورهای عراق و ترکیه، نهایت همکاری را با گروه های دامپزشکی داشته باشند و افزود: در صورت ورود این سویه به کشور، اقتصادی زیادی به دامداران وارد می شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار کرد: تب برفکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب نمی شود ولی در صنعت دامداری یکی از بیماری هایی است که اقتصاد این صنعت را تهدید می کند.

زیباکردار ادامه داد: تمامی واحدهای دارای تجمع دامی استان شامل واحدهای روستایی، نیمه صنعتی و صنعتی تحت پوشش واکسیناسیون تحت پوشش این طرح هستند.

وی با تاکید بر ورود و خروج دام زنده از مبادی استان، از همه دامداران خواست باتوجه به قدرت و سرعت انتشار بیماری تب برفکی به عنوان واگیرترین بیماری های دامی، نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: در مرحله نخست، بیش از یک میلیون راس دام سبک و سنگین در استان علیه این بیماری مایه کوبی شد.

کد خبر 2764966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha