دکتر فرخی در دوران جنگ، رکورددار عمل جراحی در یک‌ روز بود

سرویس کرمانشاه _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در دوران جنگ تحمیلی در حالیکه خیلی ها مهاجرت کردند، دکتر فرخی همینجا ماندند و خدمت کردند و رکورددار عمل جراحی در یک روز، در جنگ تحمیلی بودند.

به گزارش کردپرس؛ دکتر قباد محمدی در آئین وداع با دکتر فرخی که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی و با حضور جمع گسترده ای از پزشکان و پرستاران و دانشجویان برگزار شد؛ عنوان کرد: دکتر فرخی استاد پیشکسوت و با اخلاق دانشگاه می باشند که تمام عمر خودشان را وقف خدمت خالصانه و بی ادعا به مردم این دیار کردند.

دکتر فرخی در دوران جنگ، رکورددار عمل جراحی در یک‌ روز بود

وی افزود: این استاد با اخلاق در دهه ۵۰ در تخصص جراحی فارع التحصیل شدند در سالهایی که حتی پزشک عمومی هم کم بود.

محمدی ادامه داد: دکتر فرخی در حالی که می توانست در نقاط دیگر کشور و یا دنیا زندگی کنند کرمانشاه را برای ماندن انتخاب کردند و با ماندن در کرمانشاه منشا برکات زیادی در این استان‌ بودند.

وی گفت: این استاد ارزشمند از  موسسین دانشکده  پزشکی، موسس بیمارستان بیستون و بنیانگذار نظام پزشکی بودند و صدها نفر را معالجه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ایشان در دوران انقلاب مجروحین را مخفیانه مداوا می کردند و در دوران جنگ تحمیلی در حالیکه خیلی ها مهاجرت کردند، دکتر فرخی همینجا ماندند و خدمت کردند و رکورددار عمل جراحی در یک روز، در جنگ تحمیلی بودند.

وی عنوان کرد: محبت، مسئولیت پذیری و خدمت خالصانه و بسیاری از خصائل نیک دیگر در وجود استاد بود که باید همگی سرتعظیم در برابر این همه انسانیت و تدین فرو بیاوریم و به عنوان  الگو به نسل جوان معرفی کنیم.

کد خبر 2764858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha