لغو نامزدی عضو حزب خوب که خواستار همکاری با CHP شده بود

سرویس ترکیه - کاندیداتوری یکی از نامزدهای انتخابات شهرداری های حزب خوب به دلیل درخواست همکاری با CHP از سوی این حزب لغو شد.

به گزارش کردپرس، در حالی که در حدود دو ماه و نیم به انتخابات ماه مارس باقی مانده است، تنش ها میان احزاب اپوزیسیون ترکیه به پایان نرسیده است. در تازه ترین این موارد حزب خوب کاندیداتوری آیهان پالا یکی از اعضای خود را برای انتخابات شهرداری ها لغو کرد. دلیل این کار درخواست همکری میان حزب خوب با حزب جمهوری خواه خلق (CHP) برای انتخابات آتی بود.

آیهان پالا که از سوی حزب خوب به عنوان نامزد انتخابات شهرداری از حوزه اورتاحصار ترابزون معرفی شده بود، روز گذشته در پستی شرط لازم برای پیر.زی اپوزیسیون در انتخابات را همکاری دوباره با CHP عنوان کرده بود. پیامی که از سوی بسیاری از سیاسیون به عنوان درخواست همکاری از CHP تفسیر شد.

بلافاصله پس از این اتفاق، فاطما باشکان رئیس استانی این حزب در ترابزون از لغو نامزدی پالا در انتخابات شهرداری ها خبر داد.

باشکان با انتشار پستی دلیل این امر را اقدام سرخود پالا در انتشار چنین پیامی دانست و اعلام کرد که حزب خوب در انتخابات آتی به طور آزاد و مشتقل شرکت خواهد کرد.

گفتنی است، در حال حاضر دو دستگی شدید در میان اعضای حزب خوب رخ داده که سبب بحران در این حزب شده است. نیمی از اعضای حزب خواهان همکاری با CHP در انتخابات آتی هستند و نیمی دیگر از جمله مرال آکشنر رهبر این حزب خواستار استقلال کامل این حزب در انتخابات آتی هستند. هفته گذشته نیز مرال آکشنر رهبر حزب خوب از طرفداران خود به دلیل ادامه دادن ائتلاف با CHP و دیگر احزاب اپوزیسیون ششگانه در انتخابات ماه می پوزش خواسته بود.

کد خبر 2764479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha