کردستان رتبه هفتم ورزش دانش آموزی کشور

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموزان کردستانی با درخشش در مسابقات کشوری در تابستان سال جاری، موفق به کسب عنوان هفتم کشور و رتبه اول قطب یک شدند.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال گفت: فدراسیون ورزش دانش آموزی ارزیابی و رتبه بندی استان های کشور در مسابقات ورزشی را در ۲ بخش قطبی و کلی اعلام کرد و با ارزیابی های انجام شده، کردستان توانست در رقابت با استان های زنجان، قزوین، قم، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در رتبه اول قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در ارزیابی کلی که با محاسبه امتیازات تمام استان ها انجام شد، کردستان با ۹۳۱ امتیاز و کسب ۴۰ مدال رنگارنگ توانست به جایگاه بسیار ارزشمند هفتم کشور دست پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: با توجه به شاخص هایی همچون سرانه فضای ورزشی، جمعیت دانش آموزی و تعداد معلمان تربیت بدنی، این رتبه نشان دهنده وجود مربیان توانمند و دانش آموزان مستعد در رشته های مختلف ورزشی است.

ناظمی جلال با اشاره به نقش مسابقات ورزشی در ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و نیز شناسایی دانش آموزان با استعداد، ادامه داد: مسابقات ورزشی در آموزش و پرورش در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود و تلاش شده هر ۲ بعد کمی و کیفی در برنامه ریزی این بخش مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 2763803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha