٥٠٠ گردشگر خارجی از تخت سلیمان تکاب دیدن کردند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۵۰۰ مسافر خارجی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید داشته‌اند.

به گزارش کردپرس، مرتضی صفری، در جمع کارکنان مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با اعلام این مطلب اظهار کرد: رونق گردشگری در مجموعه جهانی تخت سلیمان موجب توسعه و پیشرفت تکاب می‌شود که منفعت آن به مردم این منطقه نیز می‌رسد.

او تصریح کرد: کار کردن در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب مایه مباهات بوده و هرکسی در این مجموعه کار می‌کند در راه اعتلای فرهنگ و هویت مردم تلاش می‌کند که اقدامی قابل تقدیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری حدود ۵۰۰ مسافر خارجی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید داشته‌اند، افزود: که نحوه رفتار با آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که هر مسافر خارجی یک سفیر برای معرفی این مجموعه در شهر و کشور است.

صفری ادامه داد: باید انجام کارهای پژوهشی و مرمتی در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب فعال شده و از راهنمایان گردشگری مسلط به زبان خارجی در این مجموعه استفاده شود.

او گفت: مدیریت در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب باید با تغییر نگرش همراه باشد و با اقدامات بنیادین این مجموعه به روزهای پویا و پررونق خود در زمان پیش از همه‌گیری کرونا بازگردد.

او در پایان از مساعدت‌ها و همراهی‌های دکتر دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و دکتر سامع مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی برای انتصاب مدیری باتجربه برای پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب قدردانی کرد.

روز گذشته طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، محمد امینیان به‌عنوان مدیر جدید پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب معرفی و از زحمات امیر مطلوبی قدردانی شد.

گفتنی است، تخت سلیمان یا آتشکدهٔ آذرگشسپ نام یک مجموعه تاریخی در استان آذربایجان غربی است که در بخش تخت سلیمان در شهرستان تکاب واقع شده‌است. این مجموعه در نزدیکی شهر تازه‌کندنصرت‌آباد قرار دارد و در گذشتهٔ دور «گَنجَک» نامیده شده‌است. هم‌اکنون نام آن شهر، تخت سلیمان است.

گفته شده که تخت سلیمان همان «فره‌اسپه» پایتخت شاهنشاهی اشکانی بوده‌است. تخت سلیمان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان در قبل از اسلام به‌شمار می‌رفت؛ اما در سال ۶۲۴ میلادی و در حملهٔ هراکلیوس، امپراتور روم به ایران، تخریب شد.

کد خبر 2763734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha