۲۹۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان های کردستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۲۹۰ محکوم مالی با کمک خیرین، بنیاد مستضعفان، نهاد ریاست جمهوری، گذشت شکات، ارائه تسهیلات بانکی و کمک ستاد دیه کشور و استان از زندان های کردستان آزاد شدند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی با تقدیر از تلاش های ارزشمند و پیگیری های مستمر مدیرکل زندان های استان و همچنین زحمات مدیرعامل و اعضای ستاد دیه استان کردستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۹۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان شامل ۲۸۱ زندانی مرد و ۹ زندانی زن، آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مجموع مبلغ بدهی آنان ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در فرآیند آزادی این تعداد زندانی محکوم جرایم غیرعمد، مجموع مبلغ پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه ها، گذشت شکات در این پرونده ها، تسهیلات بانک های عامل و همچنین آورده مددجویان، ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است.

حجت الاسلام ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع ستاد مردمی دیه کشور و استان، کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست، بنیاد مستضعفان و نهاد ریاست جمهوری به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۹۰ نفر فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، یادآور شد: از این تعداد مددجو ۲۰۵ نفر مربوط به محکومین مالی، ۶۵ نفر مربوط به پرداخت مهریه، ۱۵ نفر مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۵ نفر نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بوده اند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به برگزاری پویش های مختلف در طول سال و در قالب جشن گلریزان و کمک های مومنانه از سوی ستاد دیه استان، بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های کردستان وجود دارد و کل مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 2763707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha