تسلط شورشیان بر منابع درآمدی کردهای عفرین

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، شورشیان وابسته به ترکیه همه منابع اقتصادی کردهای ساکن عفرین را تحت  کنترل و تصرف خود در آورده اند.

به گزارش کردپرس، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه از غارت منابع درآمدی کردهای عفرین  توسط شورشیان وابسته به سوریه از جمله گروه جبهه الشامیه از جمله باغات زیتون خبر داد.

بر اساس گزارش این سازمان مستقر در انگلیس که بر تحولات سوریه نظارت می کند، شورشیان وابسته به ترکیه در منطقه کردنشین عفرین اقدام به مصادره محصولات کشاورزی، زمینها و دیگر منابع مالی کردها کرده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود اشاره کرده است که شورشیان جبهه الشام به صورت خودسرانه اقدام به برداشت محصول زیتون کشاورزان کرد، بویژه در منطقه بلبل عفرین کرده و صدها لیتر روغن زیتون از باغات متعلق به کردها برداشت کرده اند.

در ادامه اشاره شده که شورشیان از برخی باغات دیگر زیتون مالیات گرفته اند به صورتی که بیشتر درآمد حاصل از باغات زیتونی که هنوز در اختیار صاحبان آنها قرار دارد، به نیروهای شورشی وابسته به ترکیه پرداخت می شود.

برخی کشاورزان هم مجبور به پرداخت بیش از هزار دلار به شورشیان موسوم به گروه المجد شده اند اما این گروهها محصولات این کشاورزان را نیز به سرقت برده اند.

دیگر گروههای شورشی مانند احرار الشرقیه نیز از خودروهای حامل روغن زیتون تعرفه دریافت می کنند و به ازای هر خودرو 200 لیره ترکیه درآمد دارند.

این سازمان حقوق بشری مسئول همه این اقدامات  را  ترکیه دانسته است زیرا به نوشته این سازمان، ترکیه با وجود همه اعتراضاتی که علیه اعمال خشونت آمیز این شورشیان برپا شده، همچنان از آنان حمایت می کند.

بر اساس گزارشات نهادهای حقوق بشری بیش از نیمی از کردهای ساکن عفرین از این مطقه اخراج شده اند.

کد خبر 2763659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha