یک توئیت، ۴ تلنگر! / خداداد ابراهیمی

سرویس ایلام - روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی به چهار گروه دانشگاهی، دولتی، وزارتی و پارلمانی هشدارهایی در خصوص نارضایتی مردم از عملکردها داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، خداداد ابراهیمی در این یادداشت نوشت:

مطابق نظریه «پارتو» جامعه‌شناس ایتالیایی، نقش مثبت نخبگان در پیشرفت و رشد جامعه معنی می‌شود، چرا که آنان موظف به ایفای نقش در راستای برطرف کردن مشکلات مردم هستند.لذا از آنجا که نخبگان در ردیف گروه‌های مرجع و تأثیرگذار اجتماعی قرار دارند، حضور مؤثر آنان‌ در بحران‌های اجتماعی و حمایت از حقوق اجتماعی مردم، رسالت خطیری است که باید به آن اهتمام نمایند.

درهمین راستا در توئیت اخیر دکتر خلیل کمربیگی، جامعه شناس ایلامی، ریشه نارضایتی‌های مکرر مردم، عملکرد ناصواب مدیران برخی دوایر و شرکت‌های دولتی تعبیر شده که ضعف و اختلال مدیریت آنان، خدمات رسانی مطلوب به مردم را تحت الشعاع قرار داده‌ است.

به نظر می رسد مطالبه‌گری این پژوهشگر ایلامی در بستر توئیت، در واقع انعکاس ۴ تلنگر مسئولیت آور، خطاب به مراجع نخبگانی، دولتی و پارلمانی باشد؛

۱) تلنگر به نخبگان علمی و دانشگاهی که به واسطه سهمیه‌ی مناطق محروم در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند اما دغدغه محرومان و تهیدستان کف خیابان را نداشته و در هیاهوی سیاست‌بافی‌های روزمره بی‌حاصل و ژست‌های علمی و دانشگاهی، در برابر مطالبات مردم، خود را به کوچه علی چپ زده‌اند.

۲) تلنگر به مسئولان ارشد استان ایلام  و تلویحاً خطاب به نماینده عالی دولت در ایلام که سرنخ نارضایتی‌های مردم را در انتصاب برخی مدیران ناتوان و کم‌کار جستجو کند و برای رفع این نقیصه، اصلاح و تقویت مدیریت‌ها را با رویکرد مدیران جوان و نخبه، در دستور کار خود قرار دهند.

۳) تلنگر به وزیرانی که در انتصاب مدیران شرکت‌های بزرگ و دوایر دولتی عریض و طویل که ارتباط وسیع و روزمره‌ای با آحاد مردم دارند، از جایگاه مدیریتی نخبگان، درک واقعی ندارند. لذا باید آنان را به چالش کشید که؛ وزارتخانه‌های متبوع آنان تاکی می خواهند انتصاب مدیران را فقط و فقط ازبین جناح‌های سیاسی و ستادهای انتخاباتی باز تعریف کنند؟

۴) تلنگر و هشدار به نمایندگان مجلس آتی که خطای برخی نمایندگان ادوار را تکرار نکنند و با دخالت‌های گاه و بیگاه خود در انتصابات، مدیران ضعیف با رزومه‌های فشل را به وزارتخانه‌ها تحمیل نکنند و با تلاش برای تحقق انتصابات منفعت طلبانه‌ی قومی، سیاسی و جناحی، جایگاه خانه ملت را تنزل ندهند.

کد خبر 2763130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha