اتمام پروژه های نیمه تمام مطالبه به حق مردم کردستان است/بازارچه های مرزی بازگشایی شوند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یکی از مهمترین مشکلات و مطالباتی که مردم کردستان از رئیس جمهور دارند، اتمام پروژه های نیمه کاره ای است که چندین سال از عمر آنها می گذرد که این مطالبه نیز به حق است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به برخی مشکلات و تنگناها در استان، گفت: مسئله اول در کردستان پروژه های نیمه تمام، مشکل آب و حق آبه از تلوار از خواسته های همیشگی مردم این است که به حمد خدا در این سفر بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه آب رفع شده است.

وی اظهار کرد: تبدیل وضعیت نیروهای نهضت سواد آموزی و رفع مشکل بیکاری جوانان و تبدیل وضعیت بازارچه های مرزی که البته بخشی از این مشکلات نیز حل شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان توجه ویژه به فعالین عرصه علمی، دانش بنیان ها و جوانان نخبه ضروری است و افزود: باید پارک علم و فناوری استان تقویت و پارک های رشد هم ذیل آن راه اندازی شود.

حجت الاسلام پورذهبی تقویت کادر علمی و جذب اعضای علمی در دانشگاه فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: در برابر هر ۶۵ دانشجو یک هیئت علمی وجود دارد اما در حوزه معارف اوضاع وخیم است و در این حوزه تنها ۸ استاد حوزه معارف داریم که ۲ نفر از آنها در شرف بازنشستگی هستند.

وی با بیان اینکه توسعه خوابگاه های دانشجویی، امکانات ورزشی و پزشکی از دیگر مطالبات مردم در این استان است، یادآور شد: در بخش ورزش و جوانان مطالبات جدی در استان برای توجه و توسعه و حمایت وجود دارد کردستان در حوزه تنیس روی میز بعد از ۶۵ سال به همت یک مربی بومی توانست بر سکوی سوم بنشیند و در مورد کشتی فرنگی که جز سوابق استان بوده به نوعی کاملا کمرنگ شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان توجه به زیرساخت های آموزشی به ویژه بهسازی مدارس فرسوده را ضروری دانست و بیان کرد: در کردستان حتی یک مجله تخصصی وجود ندارد جامعه رسانه ای در این استان نیاز به توجه و تقویت دارند.

کد خبر 2762796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha