عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در کردستان آغاز شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان، به تامین بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین در سراسر کشور در توافق با دستگاه ها، نهادهای عمومی و بخش خصوصی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تا پایان سال حداقل ۶۰ هزار هکتار زمین تامین خواهد شد و عملیات ساخت شتاب خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: اگر توافقات با بانکها برای تسهیلات مسکن از سوی بانک ها اجرا شود شاهد رشد قابل توجهی در ساخت و تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی  افزود: افزایش تسهیلات مسکن روستایی در بخش تعداد و مبلغ اتفاق خوبی است و کاهش سود این تسهیلات به ۱۸ درصد نیز ابلاغ شده و همه بانک ها موظف به اجرای آن هستند.

بذرپاش ادامه داد: طی پنج ماه اخیر به اندازه دو سال قبل نظام بانکی کشور تسهیلات پرداخت کردند که بخش اعظم آن توسط بانک مسکن اعطا شده است.

وی یادآور شد: در بخش روستایی نیز ۱۳ هزار واحد شامل ۶ هزار قطعه زمین و ۷ هزار واحد مسکن آغاز شده که ۵ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی و ۵۰۰ هزار قطعه زمین شهری را واگذار خواهیم کرد و تا سال آینده این اراضی مجموعا به ۲ میلیون قطعه خواهد رسی.

بذرپاش گفت: کاهش تورم و تحقق شعار سال، از مسیر مسکن می گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم  قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می شود.

وی اظهار کرد: رونق تولید مسکن، افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد.

کد خبر 2762795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha