گره‌گشایی از سه پروژه‌ بزرگ کرمانشاه در دستور کار وزیر رفاه

سرویس کرمانشاه _ مشکلات و موانع شرکت های بیستون تامین، اسید سیتریک و کاغذ غرب وابسته شستا با حضور دکتر مرتضوی وزیر کار رفاه و امور اجتماعی بررسی و از موانع موجود در مسیر اجرا و بهره‌برداری آن‌ها گره گشایی شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ پروژه بیستون تامین اولین پروژه ای بود که مشکلات آن در نشست امروز جمعه ۱۲ آبانماه ستاد تسهیل استان کرمانشاه به ریاست وزیر رفاه مورد بررسی قرار گرفت.

این پروژه برای راه اندازی نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان منابع است و در این نشست سازمان تامین اجتماعی مکلف شد این پروژه را تا بهمن ۱۴۰۳ تکمیل کند.

همچنین به دستور وزیر، بانک رفاه تا پایان هفته آینده ۵۰ میلیارد تومان به عنوان تامین مالی در اختیار این پروژه قرار می دهد.

همچنین مجموعه شستا برای مشارکت بخش خصوصی و یا واگذاری در این پروزه مهم اعلام آمادگی کرد. و در همین راستا بانک رفاه ۲۵۰ میلیاد تومان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی  مشارکت کننده قرار می دهد. اختیار برنامه ریزی درباره نحوه مشارکت بخش خصوصی هم به استاندار کرمانشاه واگذار شد.

همچنین مصوب شد اگر این پروژه در طول دوره آماده سازی واگذار شد شستا از محل درآمد حاصل از آن در استان سرمایه گذاری کند.

اسید سیتریک یک گام تا بهره برداری

شرکت مهم اسید سیتریک دیگر مجموعه ای بود که مشکلات آن مطرح شد. تعمیرات نهایی ادوات این پروژه به اتمام رسیده و از مرحله پیش راه اندازی گذر کرده و آماده بهره‌برداری و آغاز تولید است.

در این نشست مقرر شد این پروژه تا آذرماه امسال تا ۷۰ درصد زیر بار بهره برداری برود.

در ادامه مدیر این مجموعه از حل شدن مشکل تامین شکر مورد نیاز برای آغاز به کار خطوط تولید این پروژه خبر داد.

همچنین مقرر شد با صدور پروانه بهره برداری موقت توسط سازمان صمت استان این پروژه مشکلی برای تولید رفع شود و همزمان شستا در تعامل با بانک کشاورزی برای دریافت پروانه دائمی اقدام کند.

همچنین در راستای حل مشکلات مالیاتی  مجموعه اسید  با دستور وزیر رفاه مقرر شد ۱۲ میلیارد تومان اصل مالیات به اداره مالیاتی استان پرداخت و از تمامی حساب های شرکت رفع مسدودی شود. 

علاوه بر آن طبق مصوبه ستاد تسهیل بعد از راه اندازی طرح، بخشودگی جرایم مالیاتی هم شامل مجموعه اسید سیتریک شود.

 گاوداری صنعتی جایگزین پروژه راکد کاغذ غرب

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست عنوان کرد: پروژه کاغذ غرب ۳۵ سال است که راکد باقی مانده و تبدیل به یک خاطره بد شده است‌ و ما وارث این پروژه هستم
وی عنوان کرد: گره گشایی از این پروژه با این ویژگی‌ها یک کار بسیار بزرگ است و خوشبختانه با همت وزیر رفاه قرار است یک پروژه بزرگ گاوداری صنعتی جایگزین این طرح شود و با توافق صورت گرفته فاز اول آن در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
 
در این نشست مقرر شد پروژه بر اساس مجوزهای آب منطقه‌ای و محیط زیست و بر جانمایی مورد توافق هر چه سریع تر عملیاتی شود.

وزیر رفاه هم تاکید کرد به محض دریافت موافقت اصولی از سوی جهاد کشاورزی عملیات اجرایی پروژه فاز اول این پروژه با ظرفیت ۱۰۰۰ راس آغاز می شود.

کد خبر 2762780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha