بسیاری از چالش‌ها با مشارکت آگاهانه به فرصت تبدیل می شوند

سروبس کرمانشاه _ رئیس ستاد انتخابات استان تاکید کرد: بسیاری از مسائل، مشکلات و چالش‌های استان کرمانشاه با مشارکت‌های نهادینه شده، عالمانه، آگاهانه و گسترده مردم قابل حل است.

به گزارش کردپرس؛ علی شعبانی روز دوشنبه ۸ آبان ماه در نشست کارگروه راهبردهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، رفتارهای مردم را به دو دسته مشارکت سیاسی و بیگانگی سیاسی تقسیم کرد و گفت‌: بیگانگی سیاسی به معنای انفصال عینی و ذهنی افراد و قطع ارتباط ذهنی عاطفی، حمایتی و ارتباطی آن‌ها با سیستم و حاکمیت است و حتی گاهی ممکن است رفتار اعتراضی هم داشته باشند.

وی افزود: در نظام های جمهوری اصل بر مشارکت سیاسی مردم است و این مشارکت عامل ثبات سیستم و حاکمیت سیاسی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: هرچه این مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، نظام سیاسی هم باثبات‌تر است.

وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدا حضرت امام (ره) همه چیز را به مشارکت مردم گره زدند و مردم اصل و اساس همه چیز هستند.

شعبانی یادآور شد: در طول این ۴۴ سال مردم در تمام عرصه‌ها حضور داشته‌اند و هرجا تهدید و چالشی ایجاد شده این چالش‌ها با حضور گسترده مردم تبدیل به فرصت شده است.

 وی در ادامه به ضرورت نهادینه شدن مشارکت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: بخش مهمی از این مشارکت نهادینه شده مستلزم آموزش و ارتقای آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف است.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: تداوم این آموزش‌ها می تواند به تغییر رفتار دائمی و نهادینه شده در افراد بیانجامد و آثار آن از اهرم تبلیغ بسیار گسترده‌تر و دائمی‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با چالش‌های بسیاری روبروست در ادامه افزود: در کنار این چالش‌ها، استان کرمانشاه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بیشماری هم برخوردار است که بسیاری از مسائل و مشکلات با مشارکت‌های نهادینه شده، عالمانه و آگاهانه و گسترده مردم قابل حل است.

وی رای مردم را معیار اصلی انتخاب نامزدها دانست و گفت: مردم اگر به دنبال تحول هستند می‌توانند با مشارکت آگاهانه به انتخاب افراد توانمند کمک کنند.

کد خبر 2762593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha