تحولات غزه پایانی بر پرستیژ سازمان ملل / انتظار برای تبعیت اسرائیل از قطعنامه ها بیهوده است

سرویس ایلام - نماینده ایلام در مجلس در سفر خود به روسیه در قالب یک هیئت پارلمانی و در راستای ایجاد اجماع علیه رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت در غزه، در جلسه با کنستانتین کوساچف معاون رییس شورای فدراسیون‌ روسیه، تأکید کرد: تحولات غزه پایانی بر پرستیژ سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی عنوان کرد: بنده معتقدم امروز دیپلماسی پارلمانی به واسطه آن که توسط نمایندگان مردم انجام می گیرد می تواند بسیار موثر واقع شود. ما به عنوان نمایندگان ملت ها می توانیم صدای مردم مظلوم فلسطین هم باشیم.

او گفت: به نظر من اتفاقاتی که در غزه در حال انجام است پایان پرستیژ سازمان ملل است چون سازمان ملل هویت خود را از دست داده است. در حمام خونی که در غزه به راه افتاده است به وضوح دست آمریکا، انگلیس و فرانسه قابل مشاهده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس یازدهم تأکید کرد: آن چه باعث شد طوفان الاقصی به عنوان یک عملیات مهم انجام شود، دفاع مردم فلسطین از حقوقی است که سال ها پایمال شده است.

وی افزود: موشه دایان رئیس ستاد سابق ارتش صهیونیستی اعتراف می کند که تک تک ساختمان های اسرائیل روی ویرانه های فلسطین ساخته شده است و این یعنی خاک فلسطین متعلق به همه فلسطینیان است.

از سال ۱۹۴۸ به بعد وقتی به تاریخ نگاه می کنیم می بینیم اسرائیل مدام فلسطینی ها را قتل عام کرده؛ از دیر یاسین تا غزه در امروز، میلیونها فلسطینی را آواره کرده و غزه امروز از همه حقوق انسانی محروم است.

فلاحی افزود: بنابراین فلسطینی ها مجبورند برای نجات خود و ابراز هویت از تمام ابزارهایشان استفاده کنند. 

وی با اشاره به سخنان معاون فدراسیون روسیه عنوان کرد: شما به مرزهای ۱۹۶۷ اشاره کرده و گفتید راهکار نجات فلسطین بازگشت به این مرزها و تشکیل دو دولت است. در آن جنگ اسرائیلی ها بلندی های جولان، کرانه باختری رود اردن، صحرای سینا و بیت المقدس را اشغال کرد و قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت مصوب شد و طبق آن اسرائیل موظف شد به مرزهای قبل از جنگ برود اما تا کنون این قطعنامه اجرا نشده و امروز هم اگر همفکری نکنیم و منتظر تبعیت اسرائیل از قطعنامه ها باشیم، کار بیهوده ای است و این به غزه کمک نمی کند، چون اسرائیل سازمان ملل را به رسمیت نمی شناسد.

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: ایران و روسیه به عنوان دو کشوری که زخم خورده تحریم های آمریکا هستند امروز می توانند قلب یک اتحاد جهانی علیه جنایت هایی باشند که امروز در فلسطین به رهبری آمریکا در حال انجام است و به نظر من عصر جدیدی در تحولات جهانی شروع شده هژمونی آمریکا در جهان و منطقه در حال افول است و این بهترین فرصت برای کمک به ملت هاست.

فلاحی تصریح کرد: ما و روسیه می توانیم سطح روابطمان را افزایش دهیم مخصوصا در حوزه فرهنگی و اقتصادی و فرمانی که از دست آمریکایی ها در مدیریت جهانی خارج شده را ما می توانیم به دست بگیریم. جمهوری اسلامی ایران برای حضور موثر در این مدیریت جدید جهانی آمادگی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم هر چه سریع‌تر جنایتی که در فلسطین توسط اسرائیل و آمریکا در حال انجام است به پایان برسد و شاهد پایان زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل باشیم.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم همچنین گفت: از شما نیز دعوت می کنیم که کمیته های دفاعی و سیاست خارجی تان به ایران بیایند و حتما بانوان پارلمان تان هم در سفر به ایران حضور داشته باشند.

رییس کمیته دفاعی روسیه بعد از پایان سخنان دکتر فلاحی گفت: این سخنان نشان دهنده نقش فزاینده زنان در تحولات جهانی است.

کد خبر 2762570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha