جرایم انتخابات مجلس در استان کرمانشاه به صورت ویژه رسیدگی می شود

سرویس کرمانشاه- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: صیانت از انتخابات تکلیف دست اندرکارانی است که زمینه و بستر تحقق انتخابات دقیق و توام با عدالت را فراهم می کنند از این رو در راستای حفاظت از رای مردم، جرایم انتخاباتی در سطح استان به صورت ویژه رسیدگی می شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایرنا، نیکزاد عباسی افزود: مطابق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بخشی تحت عنوان پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیش بینی شده که در استان کرمانشاه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به ریاست رییس دادگستری و دبیری معاون پیشگیری از وقوع جرم ایشان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه های امنیتی و نظارتی وظیفه دارند مسائل انتخاباتی، اخبار و اطلاعات انتخابات را رصد و پایش کنند و با پیش بینی و پیشگیری از آسیب های این حوزه بستری امن را برای صیانت از رای مردم و برگزاری انتخابات سالم فراهم کنند.

معاون دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: در اولین جلسه که هفته گذشته برگزار شد تصمیم هایی در این راستا گرفته شد تا ستاد پیشگیری از جرم استان در حوزه های انتخابیه حضور داشته باشند تا با تبیین و تشریح قوانین و همچنین توجیه و ارشاد دست اندرکاران امر انتخابات، شاهد انتخابات با شکوهی باشیم.

عباسی ادامه داد: در دادسراها، دادگاه و محاکم تجدید نظر استان کرمانشاه شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مشخص شده است تا اگر در جایی جرمی اتفاق بیفتد، طبق قانون رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: چنانچه مردم گزارشی از جرایم انتخاباتی دارند، در سامانه سجام مشارکت های مردمی، رسیدگی به آن پیش بینی شده است و در این زمینه مردم علاوه بر دسترسی به دستگاه های امنیتی و نظارتی و پلیسی، مستقیم با خود ستاد پیشگیری در ارتباط هستند.

او افزود: در استان کرمانشاه چند هزار دیده بان پیشگیری داریم تا هرجایی که مردم جرم و یا هرج و مرجی را مشاهده کنند و یا احتمال دهند جرمی اتفاق می افتد به این افراد اعلام کنند تا از طریق ستاد رسیدگی شود.

وی گفت: جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تا پایان دی ماه به صورت ماهیانه و بعد از آن به صورت هفتگی و در مواردی به صورت فوق العاده تشکیل می شود.

او ادامه داد: انتخابات موجب تحکیم و تقویت نظام و از جلوه های توسعه مشارکت های مردمی و تصمیم گیری مردم در عرصه های، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و قانونگذاری است.

کد خبر 2762477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha