کشف ٢٧ محموله چوب قاچاق در بوکان

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره از ابتدای سال جاری ٢٧ محموله چوب قاچاق را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

به گزارش کردپرس، اسماعیل عبدالله‌وند در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۷۰ تُن چوب و هفت دستگاه اره برقی کشف و ضبط شده و با متخلفان و افراد سودجو طبق قانون برخورد قضایی صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: روز گذشته نیز ماموران یگان حفاظت این اداره محموله ۶ تُنی چوب قاچاق را در این شهرستان کشف و ضبط کردند که این محموله چوب فاقد مجوز حمل بود و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهرهای اطراف منتقل کنند.

او ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن ضبط این مقدار چوب قاچاق و توقف خودرو، راننده آن را نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند.

عبدالله‌وند تاکید کرد: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده، جرم به حساب می آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

او در پایان از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 2762449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha