احتمال حمله نظامی گسترده ترکیه به کردهای سوریه

سرویس جهان- خبرگزاری رویترز با اشاره به تهدیدهای وزیر خارجه ترکیه، از احتمال حمله قریب الوقوع نظامی این کشور به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز با اشاره به اظهارات هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در تهدید به هف قرار دادن تاسیسات و محل های تجمع نیروهای پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق در عراق و سوریه، از احتمال عملیات نظامی گسترده ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

این خبرگزاری با اشاره به هشدار وزیر خارجه ترکیه به طرف های سوم در حمله احتمالی ترکیه به پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه، نوشت: منظور وزیر خارجه ترکیه نیروهای فرانسوی، روسی و آمریکایی است که با نیروهای کرد سوریه تعامل دارند.

این خبرگزاری یادآوری کرده است که نیروهای فرانسوی و آمریکایی همکاریهای تنگاتنگی با نیروهای کرد سوریه داشته و آنها را آموزش و تسلیح کرده اند. بنابراین، هشدار ترکیه بیشتر خطاب به این نیروهاست که ممکن در جریان حمله احتمالی ترکیه به کردهای سوریه هدف قرار گیرند.

پ.ک.ک حمله این هفته به ساختمان وزارت کشور ترکیه در آنکارا را بر عهده گرفته است. مقامات ترکیه تهدید کرده اند این اقدام را بی پاسخ نخواهند گذاشت. ترکیه در دو شب گذشته اهداف منتسب به پ.ک.ک در خاک عراق را با استفاده از جنگنده ها و پهپاهدهای خود هدف قرار داده است.

ترکیه قبلا در سال های 2018  و 2019 عملیات نظامی گسترده ای در خاک سوریه علیه کردهای این کشور انجام داد و مناطق وسیعی از جمله شهرهای عفرین، گری سپی و سری کانی را از کنترل کردها خارج کرد.

کد خبر 2761592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha