دستگیری و کشتن دو عضو تحت تعقیب PKK در کردستان ترکیه 

سرویس ترکیه - وزارت کشور تریه مدعی کشته شدن یکی از اعضای PKK در دیاربکر و دستگیری یکی دیگر از اعضای این سازمان در شرناخ شد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه از دستگیری و کشته شدن دو  تن از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) که در رده‌های قرمز و خاکستری فهرست تحت تعقیب نیروهای امنیتی ترکیه قرار داشتند، خبر داد. بنا بر این ادعا این دو فرد در استان های شرناخ و دیاربکر به دام نیروهای نظامی افتاده اند.

بنا بر گزارش آناتولی و TRT ترکی، نیروهای نظامی وابسته به وزارت کشور ترکیه در عملیات موسوم به شهید جان آغدنیز در شهرستان گوچلو کوناک استان شرناخ موفق شدند تا یکی از اعضای ارشد PKK  به نام رئیس گلتوران با نام سازمانی ارجان سرحد مسئول مناطق بوتان و گابار را زنده اسیر کنند.

بنا بر ادعای رسانه های حکومت ترکیه نام این فرد در فهرست قرمز افراد تحت تعقیب امنیت ترکیه قرار داشته است. او در بین سال های 2016 تا 2022 مسئول برگزاری 7 عملیات علیه نیروهای ترکیه در کردستان این کشور بوده است.

بنا بر همین گزارش نیروهای نظامی ترکیه حبیب کاراکوچ با نام سازمانی آگیت برخودان را که در فهرست خاکستری افراد تحت تحقیب امنیت ترکیه بود در عملیات نظامی در منطقه کولپ دیاربکر از پای در آوردند. این فرد در عملیات پهپادی ژاندارمری دیاربکر در کولپ جان خود را از دست داده است.

رسانه های دولت ترکیه مدعی شدند که کاراکوچ در بین سال های 2012 تا 2022 در 6 عملیات در استان های دیاربکر و موش شرکت داشته است.

رسانه های نزدیک به PKK تا این لحظه واکنشی به این اخبار نشان نداده اند.

کد خبر 2761216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha