ما فرمانده YPJ منبج را کشتیم

سرویس ترکیه - سازمان اطلاعات ترکیه مدعی شد که فرد کشته شده در حمل هوایی منبج، مسئول نیروهای YPJ در منطقه منبج سوریه بوده است.

به گزارش کردپرس، دو روز پس از انتشار خبر کشته شدن سه تن از نیروهای یگان های مدافع زنان (YPJ) در منبج، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) مدعی شد که یکی از اعضای ارشد YPJ به نام اومان درویش را در منبج سوریه از پای درآورده است. میت مدعی شد که این فرد فرمانده YPJ در منبج سوریه بوده است.

بنا بر گزارش آناتولی، به نقل از منابع امنیتی، ادعا کرد اومان درویش با نام سازمانی شروین دریک در سال 1998 به حزب کارگران کردستان کردستان (PKK) پیوسته است و سپس از سوی این حزب به سوریه رفته است.

بخش ترکی خبرگزاری آناتولی به نقل از میت مدعی شد که درویش یکی از مسئولین یگانی بوده که برای انجام عملیات در کلانشهرهای کشور ترکیه تأسیس شده بود. او همچنین مسئول برنامه ریزی عملیات و سازماندهی نیروها هم در سوریه و هم در ترکیه بوده است. 

میت همچنین مدعی شد که این فرد مسئول برگزاری عملیات علیه نیروهای نظامی ترکیه در مناطق عملیاتی سپر فرات و شاخه زیتون بوده است و پس از آن تحت تعقیب نیروهای میت قرار گرفته است.

به نوشته آناتولی اومان درویش به همراه محافظان خود در منطقه منبج سوریه، همان منطقه ای که مسئولیت فرماندهی نیروهای YPJ را در آن بر عهده داشت، در عملیاتی توسط نیروهای میت جان خود را از دست داده است.

ما فرمانده YPJ در منبج را کشتیم

ما فرمانده YPJ منبج را کشتیم

خبرگزاری آناتولی تصاویری از اومان درویش به همراه برخی از چهره های شاخص PKK، YPG و YPJ منتشر کرد. در یکی از این تصاویر او به همراه مظلوم کوبانی دیده می شود.

از سوی دیگر خبرگزاری هاوار تصاویری از سه رزمنده YPJ منتشر کرد که دو روز پیش از این در حمله ارتش ترکیه به منبج جان باخته اند.

فرماندهی یگان‌های مدافع زنان با انتشار اطلاعیه ای  کشته شدن سه تن از نیروهای خود در منبج  را تایید کرد. در این اطلاعیه نام اومان درویش در زیر تصویر او «شروین سردار» اعلام شده است.

ما فرمانده YPJ منبج را کشتیم

کد خبر 2760995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha