خواستار ممانعت جامعه جهانی از زیاده‌خواهی‌های ترکیه هستیم

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان ضمن اشاره به جلوگیری حملات ارتش ترکیه به منطقه از مبارزه با تروریسم، خواستار ممانعت جامعه جهانی از زیاده‌خواهی‌های ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه حملات ارتش ترکیه به منطقه از مبارزه با تروریسم جلوگیری می‌کند خواستار ممانعت جامعه جهانی از زیاده‌خواهی‌های ترکیه شد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان بیانیه‌ای مکتوب در رابطه با حملات اخیر ارتش ترکیه علیه شمال و شرق سوریه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که در وهله اول دولت ترکیه و نیروهای حامی آن، پس از ناکامی در رسیدن به هدف خود که شکست اراده مردم است اقدام به هدف قرار دادن مناطق ما با هواپیماهای بدون سرنشین مسلح کردند و می‌خواهند با بهانه های واهی و با ایجاد فتنه اتحاد مردم ما را از بین ببرند.

مدیریت خودگردان هدف ترکیه را گسترش درگیری‌های مذهبی اعلام کرد و افزود: « مشارکت ترکیه و حامیان آن در حوادث اخیر دیرالزور و حوادث قبل از آن در مناطق دیگر گواه این امر است. هدف ترکیه این است که فعالیت‌های مردم ما برای بهبود حکومت خود را با مانع روبرو کند و در عین حال هدف دیگر آنها جلوگیری از مبارزه مستمر نیروهای نظامی و امنیتی ما علیه تروریسم است.»

در ادامه این بیانیه به حملات روز یکشنبه اشاره شد و آمده است: «روز یکشنبه در جاده عامود - قامشلو خودروهایی همزمان با حمله‌ای دیگر در شنگال هدف حمله پهپادی قرار گرفتند و قبل از آن نیز در منبج حمله‌ای مشابه را انجام دادند که در نتیجه آن چندین عضو ما کشته شدند. اینها همه شواهدی است که ترکیه به صورت آشکار می‌خواهد بهانه ای برای شکست خود در منطقه بیابد، به ویژه که اهداف ویژه آنها علیه مناطق ما و پروژه مردم ما محقق نشده است.»

مدیریت خودگردان در پایان بیانیه خود، حملات دولت ترکیه علیه منطقه و مردم منطقه را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: «در وهله اول، نیروهای ضد ترور کردستان سوریه با همکاری مردم ما علیه تروریسم می‌جنگند. ما از جامعه جهانی خواستار اقدام و برداشتن گام‌های جدی و فعال هستیم، باید از زیاده‌خواهی‌های ترکیه ممانعت به عمل بیاید. ترکیه با حملات خود به مناطق ما مانع مبارزه با تروریسم می شود.»

کد خبر 2760963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha