تحقیقات قضائی علیه نماینده کُرد CHP که به کشتار غیر نظامیان از سوی نظامیان ترکیه انتقاد کرد 

سرویس ترکیه - دادستانی آنکارا تحقیقات قضائی علیه تانری کولو نماینده کُرد CHP را به اتهام نفرت افکنی علیه نیروهای مسلح ترکیه آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، در پی ایراد سخنان جنجالی در نقد عملکرد نیروهای مسلح ترکیه از سوی سزگین تانری کولو نماینده کرد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از حوزه دیاربکر، دادستانی کل آنکارا تحقیقات قضائی علیه این نماینده را آغاز کرد.

سزگین تانری کولو نماینده کُرد CHP از دیاربکر، دو روز پیش در سخنانی انتقادی در شبکه TV100، خواستار روشن شدن حقایق درباره اتهامات نیروهای مسلح ترکیه در زمینه کشتار مردم غیر نظامی در کردستان ترکیه شده بود. سخنانی که با واکنش شدید علیه او حتی از جانب هم حزبی های خودش در CHP مواجه شد.

دادستانی آنکارا نیز بلافاصله پس از پخش این سخنان، تحقیقات قضائی علیه این نماینده کرد را آغاز  کرد. 

دادستانی کل آنکارا، در بیانیه خود با استناد به «ماده 301 قانون مجازات ترکیه شماره 5237، و ماده 216 قانون مجازات شماره 5237» تانریکولو را متهم به «توهین و تحقیر علیه سازمان ها و ارگان های دولتی ترکیه» و «نفرت افکنی و ایجاد دشمنی میان مردم» کرده است.

رسانه های طرفدار دولت ترکیه نیز با واکنش گسترده به سخنان این نماینده دیاربکر، او متهم به سیاه نمایی و افترا علیه نیروهای مسلح ترکیه، همچنین حمایت از PKK و جماعت فتو کردند.

برخی رسانه ها با تروریست خواندن تانری کولو تیتر هایی از جمله «حساب تو را در دادگاه خواهیم رسید» و «اسکاندال (بی آبرویی) دیگری از نماینده تروریست CHP» منتشر کردند.

کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP همچنین فائق اوزتراک سخنگوی این حزب هر دو روز گذشته سخنان تانری کولو را محکوم کردند.

*ترجمه تیتر داخل تصویر: «تهمت به نظامی ترک - حساب تو را در دادگاه خواهیم رسید»

کد خبر 2760664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha