قلیچدار اوغلو نامزد شهرداری پایتخت را معرفی کرد

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو نام نامزد شرکت در انتخابات شهرداری کلان شهر آنکارا را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، در مراسم گرامی داشت صدمین سالگرد تاسیس CHP منصور یاواش شهرداری فعلی آنکارا را به عنوان نامزد شرکت در انتخابات آتی شهرداری ها از شهر آنکارا معرفی کرد. این انتخابات قرار است در ماه مارس آتی برگزار شود.

قلیچدار اوغلو با اعلام این خبر گفت: «آقای یاواش شهردار فعلی ما است، او همچنین نامزد شرکت در انتخابات آتی خواهد بود.»

گفتنی است، دو روز پیش منصور یاواش، شهردار کلان شهر آنکارا با اشاره به اینکه 68 درصد از ساکنان پایتخت از شهرداری او ابراز رضایت کرده اند، گفت: «من قاطعانه پای کار هستم. من چهار سال و نیم است که در حال خدمت به عنوان شهردار پایتخت هستم. اگر مردم آنکارا باز هم بخواهند ما برای خدمت به ایشان حاضر هستیم. احتمالا کاندیداتوری من امروز یا فردا اعلام شود.»

پیشتر در حالی که انتظار می رفت، منصور یاواش نامزدی دوباره خود برای انتخابات شهرداری کلان شهر آنکارا را اعلام کند، روزنامه جمهوریت یکی از رسانه های نزدیک به CHP، در خبری به نقل از منابع خود در این حزب مدعی شد که شماری از اعضای ارشد CHP خواستار جایگزین شدن لوند گوک به جای منصور یاواش هستند. آنها دلیل این امر را نزدیکی ایدئولوژیک یاواش به احزاب راست ملی گرا مانند حزب خوب اعلام کرده بودند. 

با این حال به نظر می رسد که قلیچدار اوغلو نخواست زیر بار چنین ریسکی برود و با تداوم شهرداری شهردار محبوب آنکارا موافقت کرد.

کد خبر 2760657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha