محکومیت برگزاری انتخابات در قره‌باغ توسط ترکیه

سرویس ترکیه - وزارت امور خارجه ترکیه برگزاری انتخابات توسط نیروهای ارمنی که کنترل منطقه قره‌باغ جمهوری آذربایجان را در دست دارند محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای برگزاری انتخابات در منطقه قره‌باغ جمهوری آذربایجان که تحت کنترل نیروهای ارمنی است را محکوم کرد.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر این مسئله که چنین اقداماتی به معنای ضربه به گفتگوهای صلح میان باکو و ایروان است، آمده است: «برگزاری انتخابات توسط نیروهای ارمنی که کنترل منطقه قره‌باغ آذربایجان را در اختیار دارند، تلاشی دیگر به منظور مشروع نشان دادن وضعیت خلاف حقوق بین الملل موجود در قره باغ به شمار می‌رود».

وزارت خارجه ترکیه همچنین تاکید کرده که چنین اقداماتی در تضاد آشکار با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تصمیمات سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

در این بیانیه ضمن محکومیت برگزاری انتخابات توسط نیروهای ارمنی در منطقه قره‌باغ جمهوری آذربایجان همچنین آمده است : «ترکیه این انتخابات را غیر مشروع و در تضاد آشکار با حق حاکمیتی و تمامیت ارضی آذربایجان می‌داند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد و از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی نیز می‌خواهد رویکردی مناسب نسبت به این اقدام اتخاذ کنند».

وزات امور خارجه ترکیه همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود بر حمایت کامل آنکارا از ادامه گفت‌وگوهای صلح میان آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد

کد خبر 2760628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha