نشست های هفته دفاع مقدس گفت و گو محور باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نشست ها در باب دفاع مقدس باید گفت و گو محور، فیلم محور و تشریح محور باشد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در جلسه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، گفت: در هفته دفاع مقدس از استادهای دانشگاە استفادە شود و سخنرانی ها در باب دفاع مقدس کوتاە و مفید باشد، زیرا سخنرانی های طولانی نه تنها اثرات مثبتی نخواهد داشت بلکه اثرات منفی هم به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس از سخنرانی های تکراری بپرهیزید و به روایت گری توسط پیشکسوتان بپردازید، زیرا این روایت ها و خاطرات هستند که حقیقت دارند و واقعی هستند.

تصویب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۵۷ شهید گمنام در خاک این استان آرمیده اند، اظهار کرد: این تعداد در ۲۷ یادمان شهدا هستند که ۱۴ یادمان ساماندهی و ۱۳ یادمان در دست بهره برداری است.

سردار ذبیح الله مالکی با بیان اینکه کار ساماندهی این یادمان ها از کمک های مردمی، دولتی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تامین می شود، ادامه داد: در سفر رییس جمهور به کردستان، ۳۰ میلیارد ریال مصوب شد و ۷ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور به این موضوع اختصاص یافت.

وی اعتبار مرکز فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: ۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص یافته و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان سال تخصیص می یابد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا سال ۱۴۰۴ موزه دفاع مقدس و مراکز فرهنگی در سراسر کشور باید به بهره برداری برسد که کردستان برای رسیدن به این افق باید سریعتر حرکت کند.

سردار مالکی در ادامه به ویژه برنامه های چهل و سومین سالروز هفته دفاع مقدس در کردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح در سنندج، تجلیل از ۹ هزار پیشکسوت جهاد و ایثار، روایتگری پیشکسوتان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس و تولید ویژه برنامه های رسانه ای از مهمترین برنامه های استان در این هفته است.

کد خبر 2760615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha