۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
مهران؛ مرز این روزها  بیقرار

سرویس ایلام - اینجا مرز مهران است آسمانشهر ایران ما؛ فوج، فوج عاشقان و سیل مشتاقان سالارشهیدان که مرزهای بی قراری را می‌نوردند تا در هوای قدسی سرور آزادگان عالم نفسی تازه کنند و به آرامشی سیّال نائل آیند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، با شنیدن صدای زمزمه‌ها و دیدن برق اشک‌ها به وضوح به هر بیننده‌ای القاء می‌شود که مسافران کربلا، سخت دلتنگ حسین‌اند؛ او که عالمی واله و شیدای اویند.

زائران و سوگواران اربعین حسینی که مرز بین‌المللی مهران را برای خروج از کشور و ورود به عراق و رسیدن به کربلا انتخاب کرده‌اند از وضعیت راه‌ها، خدمات‌رسانی گسترده و پذیرایی گرم موکب داران ایرانی ، رضایت خود را ابراز می‌کنند و خرسند و قدردان میزبانی پرشکوه ایلامی‌ها و مهرانی‌های مرزدار هستند.

مرزی که در ایام اربعین امسال، تاکنون پذیرای تردد بیش از یک میلیون و پانصدهزار نفر بوده و امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به کربلاست…

در ادامه دیدگاه چند تن از زوار اربعین درباره وضعیت مرز مهران را جویا شدیم که با هم می‌خوانیم.

* سلام زائر! خودتون رو معرفی بفرمایید از کجا آمدید؟

– احسان باقری هستم از مازندران

* مرز مهران رو چطور می‌بینید؟ آیا از خدمات موکب‌ها راضی هستید؟

– خداروشکر چون سال‌های قبل هم از طریق مرز مهران به کربلا رفتم تا حدودی با وضعیت و مهمان‌نوازی ایلامی‌ها آشنا بودم ولی می‌خوام بدون تعارف بگم امسال وضعیت راه‌ها و پذیرایی موکب‌ها وبه طور کلی خدمات این پایانه‌ فوق‌العاده است.

– ممنون. خیر پیش.

* سلام خودتون رو معرفی بفرمایید از کجا آمدید؟

با سلام خدمت شما من علی یعقوبی هستم از اراک.

* لطفاً از مرز مهران برامون بگید آیا راضی هستید؟

_ بله بله همه چیز خوبه فقط از پارکینگ اربعین که ماشینمون رو پارک کردیم تا رسیدیم به پایانه مقداری تو هوای گرم معطل شدیم.

* درباره وضعیت خدمات رسانی و پذیرایی موکب‌ها بگید.

– خوب بودن. برخلاف اینکه قبل از رسیدن به ما گفته بودن که اینجا شلوغ پلوغ و به هم ریخته‌ست ولی حالا که داریم می‌بینیم اتفاقاً همه چیز نظم داره و با روی گشاده از زوار پذیرایی میشه.

*ممنون. خدا نگهدار.

*میشه خودتون رو معرفی کنید و بگید از کجا اومدید؟

– بله خواهش می‌کنم زهرا صولتی هستم از قم.

* از اینکه مرز مهران رو برای مشرف شدن به کربلا انتخاب کردید راضی هستید؟

– راستشو بگم اصلا فکر نمی ‌کردم تا این حد خوب شده باشه هم از طول راه و چهار بانده شدن راه‌های منتهی به مرز مهران و هم پارکینگ‌ها و بخصوص مهمانوازی و پذیرایی از زائران ابا عبدالله. اجر همه تون با امام حسین. 

*التماس دعا. خدا نگهدار.

مصاحبه و تنظیم: افشین ابراهیمی

کد خبر 2760265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha