جایگزین برای منصور یاواش در انتخابات ماه مارس

سرویس ترکیه - شماری از اعضای ارشد CHP به قلیچدار اوغلو پیشنهاد دادند که فرد دیگری را جایگزین منصور یاواش شهردار آنکارا، در انتخابات ماه مارس کند.

به گزارش کردپرس، شماری از اعضای ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به کمال قلیچداراوغلو رهبر این حزب پیشنهاد دادند که در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس، به جای منصور یاواش شهردار محبوب CHP در آنکارا، از فرد دیگری که نزدیکی ایدئولوژیک بیشتری به هسته حزب دارد استفاده کند. آنها لوند گوک یکی از نمایندگان سابق پارلمان را به رهبر CHP پیشنهاد دادند.

در حالی که انتظار می رود، منصور یاواش در روزهای آتی نامزدی دوباره خود برای انتخابات شهرداری کلان شهر آنکارا را اعلام کند، روزنامه جمهوریت یکی از رسانه های نزدیک به CHP، امروز در خبری به نقل از منابع خود در این حزب مدعی شد که شماری از اعضای ارشد CHP خواستار جایگزین شدن لوند گوک به جای منصور یاواش هستند. 

پس از شکست اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ماه می، انتقادات از رهبر CHP بالا گرفت. گروهی از مقامات حزب خواستار استعفای قلیچدار اوغلو شدند. با این حال او به جای استعفا دست به تغییر در همه مدیران حزب و اعضای شورای مرکزی آن زد. 

آشکار شدن توفقات پنهانی قلیچدار اوغلو با امید اوزداغ رهبر ملی گرای افراطی حزب ظفر نیز باعث خشم رهبران احزاب مؤتلف اپوزیسیون شد. مرال آکشنر رئیس حزب خوب یکی از رهبرانی بود که انتقاد های صریحی به توافقات پنهانی کرد. 

به نظر می رسد، به دلیل نزدیکی سیاسی منصور یاواش و آکشنر و تعلق خاطر شهردار آنکارا به احزاب ملی گرای ترک، احتمال این وجود دارد که CHP نخواهد دیگر این عضو نزدیک به آکشنر را در کنار خود داشته باشد. 

گفتنی است، در صورتی که CHP نتواند درگیری های داخلی خود را حل کند و به توافق با شرکای مؤتلف خود که حالا از آن رنجیده خاطر هستند، دست یابد، قطع به یقین در انتخابات آتی شهرهای استانبول و آنکارا را نیز از دست خواهد داد.

کد خبر 2759754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha