30 هکتار از حریم و بستر شهرچایی ارومیه آزاد شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرفات و آزاد سازی 30 هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: از سالیان گذشته تصرفات و تملکات غیر قانونی متعددی در حریم رودخانه شهرچایی ارومیه خصوصاً در منطقه بند که یک منطقه گردشگری و مورد استفاده عموم است صورت گرفته و بناهای متعددی در قالبهای مختلفی بدون توجه به اینکه حریم رودخانه که جزء بیت المال و مورد استفاده عموم است احداث شده است.

او ادامه داد: متاسفانه در زمانی که این ساخت و سازها و تصرفات اتفاق می افتاد متولیان امر آنچنان که باید ورود نکردند و باعث شده امروز ما با مسائل و مشکلاتی در این خصوص مواجه شویم.

عتباتی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و همچنین برنامه هایی که دادگستری استان درخصوص توجه جدی به مقوله حقوق بیت المال و اراضی و منابع آبی و حریم و بسترهای رودخانه ها دارد، حفاظت آنها نه تنها در این شهر بلکه در سطح استان به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و به دادستانهای حوزه های قضایی استان تاکید شده که با همکاری و همراهی همه مسئولین، خصوصاً متولیان امر عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آغاز و با پیگری و نظارت دستگاه قضایی استان تاکنون 30 هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آزاد شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین پیشتر گفته بود: در بحث تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیر مجاز، پرونده‌های کیفری برای برخی از متخلفان در حوزه مدیریت و نظارت تشکیل و تحت تعقیب است.

گفتنی است؛ حاشیه و حریم سد مهاباد نیز در سال های از سوی کسانی که ادعای مالکیت بر این اراضی را دارند، فنس کشی و دیوار کشی شده است. در خصوص اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد، مسئولان اختلاف نظر دارند. مدیر امور آب مهاباد این اراضی را ملک شخصی می داند و مدیر عامل شرکت آب منطقه ایی هم آنها را جز منابع طبیعی معرفی می کند.

آذر ماه امسال ورود سازمان بازرسی به اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد در گفت و گو با کردپرس تایید شد.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

متصرفان و مسئولان باید در تصرفات شهرچایی ارومیه پاسخگو باشند!

آغاز رفع تصرفات رودخانه «شهرچایی»/ تشکیل پرونده کیفری در حوزه مدیریت و نظارت

کد خبر 27588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha