خرید ۴۱۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی/ هنوز هیچ پولی به کشاورزان پرداخت نشده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۳۱ تیر ماه سال جاری ۴۱۸ هزار و ۹۴۶ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، ارزش میزان گندم خریداری شده در استان را ۶ هزار و ۳۴۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مجموع گندم خریداری شده در استان توسط ۲۶ هزار و ۲۸۷ نفر از کشاورزان استان تحویل مراکز خرید داده شد.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۳۳ هزار و ۱۷۷ تن دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ مرکز خرید تضمینی گندم شامل سیلوهای بخش دولتی و خصوصی و مراکز تعاون روستایی در سطح استان فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۰۵ هزار و ۳۵ تن، سقز ۱۰۰ هزار و ۷۹۹ تن، قروه ۴۸ هزار و ۱۱۰ تن و کامیاران ۴۷ هزار و ۱۸۹ تن است.

اسکندری ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دهگلان ۳۶ هزار و ۲۶۶ تن، دیواندره ۲۰ هزار و ۴۳۲ تن، سنندج ۵ هزار و ۵۷۱ تن، بانه ۲ هزار و ۵۱۷ تن، مریوان یک هزار و ۶۶۷ تن و سروآباد یک هزار و ۲۱۷ تن بوده است.

وی در خصوص پرداخت بهای گندم خریداری شده به کشاورزان استان نیز، بیان کرد: میزان چک لیست ارسالی به بانک کشاورزی افزون بر ۲۰۲ هزار و ۷۱ تن است و تاکنون مبلغی به حساب کشاورزان استان واریز نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یاأور شد: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت تا ۳۱ تیرماه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 2758595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha