اراضی خالی داخل محدوده شهرها باید تعیین تکلیف شوند

سرویس آذربایجان‌غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در داخل شهر ارومیه حدود یک‌هزار هکتار زمین داریم که خالی بوده و به نوعی احتکار شده که این اراضی تعیین و تکلیف می‌شوند.

به گزارش کردپرس، سید محسن حمزه‌لو در دوازدهمین جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اراضی داخل محدوده شهرها که خالی و بلااستفاده مانده‌اند شناسایی و تعیین و تکلیف می‌شوند.

او افزود: این اراضی در صورت عدم ساخت و ساز، جهت بهره‌برداری تغییر کاربری می‌شوند.

حمزه لو بیان کرد: در داخل شهر ارومیه حدود یک‌هزار هکتار زمین داریم که خالی بوده و به نوعی احتکار شده که این اراضی تعیین و تکلیف می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تعیین و تکلیف و ساماندهی این اراضی در راستای اجرای طرح‌های مسکن و ساماندهی توسعه شهری انجام می‌گیرد.

حمزه‌لو افزود: شناسایی واحدهای خالی از دیگر موارد مورد پیگیری است که برای جلوگیری از احتکار واحد مسکونی با جدیت اجرایی می‌شود تا بازار مسکن در آذربایجان‌غربی ساماندهی گردد.

او با اشاره به آمارهای سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ گفت: حدود ۶۷ هزار واحد مسکونی خالی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲۵ هزار ۷۰۰ واحد مسکونی مربوط به شهر ارومیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر ساماندهی بنگاه‌های املاک تصریح کرد:  عملکرد مشاوران املاک تحت نظارت ناظران ویژه قرار می‌گیرد و ساماندهی مشاوران املاک طی روزهای آینده آغاز می‌شود و اقدامات لازم در خصوص بنگاه‌های فاقد پروانه اعمال خواهد شد.

او در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی، گفت: ۳۴ هزار متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در این استان وجود دارد و تاکنون برای ۳۰ هزار نفر تخصیص زمین صورت گرفته است.

حمزه‌لو با اشاره به افزایش تسهیلات طرح‌ نهضت ملی مسکن، افزود: تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان شده و نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن نیز از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 2757999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha