مردم در تامین ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه طرح ملی مسکن مشکل دارند

سرویس آذربایجان غربی- نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه مردم در تامین ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه هستند گفت: در صورت امکان مبلغ مذکور باید تقسیط شده تا مردم آنها را به مرور زمان پرداخت کنند.

به گزارش کردپرس، سید سلمان ذاکر با اشاره به وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفـت: در ارومیه مشکلی برای تامین زمین نداریم هرچند بخشی از اراضی دارای معارض است اما در راستای اجرای قانون جهش تولید و برنامه ساخت سالانه یک میلیون ومسکونی چالش جدی‌ ایجاد نمی‌کند.

او تصریح کرد: تنها چالش پیش روی مردم به ویژه افراد کم درآمد و آسیب پذیر جامعه در ارومیه تامین آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی برای ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است.

 نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن را یک چالش اساسی برای مردم مستضعف کشور دانست و افزود: این موضوع را به وزیر راه و شهرسازی نیز منتقل کردم که حتما مورد بازنگری و تجدید نظر قرار بگیرد ودر صورت امکان مبلغ مذکور تقسیط شده و مردم آنها را به مرور زمان پرداخت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اگر دولت به دنبال جهش تولید مسکن است باید به دنبال رفع مشکلات تعاونی مسکن‌هایی باشد که در شهرهای مختلف زمین در اختیار دارند اما به دلیل بروز مشکلات متعدد نتوانستند به تعهدات خودشان در ساخت مسکن عمل کنند.

ذاکر گفت: لازم است متولیان مربوطه اعم از وزارت راه و شهرسازی، سازمان منابع طبیعی و قوه قضاییه به صورت جدی ورود کرده و نسبت به رفع موانع پیش روی انها اقدام کنند.

مجلس در پایان به خانه ملت اظهار کرد: از طرفی اراضی تعدادی از این تعاونی‌ها خارج از محدوده بوده که البته مشکلات مربوطه برطرف و در محدوده شهری قرار گرفتند اما مشمول مزایای طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شوند که باید به این موضوع نیز توجه شود. همچنین در استان آذربایجان غربی تحویل برخی از واحدهای مسکونی به تاخیر افتاده که باید مورد پیگیری قرار گرفته و موانع و خلاءها برطرف شود./

کد خبر 2758201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha