دولت ترکیه مسئول کشتار ۳۴ تن از علویان سیواس در سال ۱۹۹۳ است

سرویس ترکیه - KCK ضمن محکوم کردن کشتار سال ۱۹۹۳ سیواس که منجر به کشته شدن ۳۴ تن از نخبگان علوی ترکیه شد،دولت ترکیه مسئول این کشتار دانست و اعلام کرد که دولت ترکیه در درجه اول دشمن کردها و علویان و در درجه دوم دشمن همه مردم ترکیه است.

به گزارش کردپرس، کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار سال ۱۹۹۳ سیواس که منجر به کشته شدن ۳۴ تن از نخبگان علوی ترکیه شد اعلام کرد که دولت ترکیه مسئول این کشتار است و دولت ترکیه در درجه اول با کردها و علویان و در درجه دوم با همه مردم ترکیه دشمن است.
به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه KCK در مورد کشتار سیواس آمده است:

«در تاریخ ۲ جولای ۱۹۹۳، ۳۴ تن از روشنفکران، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در نتیجه حمله غیرقانونی به هتل مادیماک در سیواس کشته شدند. ۳۰ سال از آن حادثه گذشته است، با بغض فراوان آن حادثه را محکوم می‌کنیم و کسانی را که قتل‌عام را مرتکب شدند نفرین می‌کنیم. مردم ما قطعا از ذهنیت نسل‌کشی که خواستار خفه‌شدن زندگی مردم ما و آینده آزاد و روشن آنها با قتل‌عام است، حساب خواهیم پرسید.»
در ادامه بیانیه KCK آمده است: «دولت ترکیه در درجه اول دشمن کردها و علویان و در درجه دوم دشمن همه مردم ترکیه است و می‌خواهد با دشمنی و فشار، آزار، کشتار و انواع روش های نسل‌کشی، مردم ما را از بین ببرد. کشتار سیواس با هدف انجام شد و در ادامه کشتارهای درسیم، مارش و چوروم است که در گذشته علیه علویان انجام شد.»

کد خبر 2757697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha