فراخوان دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان

سرویس آذربایجان‌غربی- دبیر دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان از فراخوان برگزاری این جشنواره در سطح سراسری خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ و برگزاری جشنواره ۸ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۲ خواهد بود.

به گزارش کردپرس، محمدزاده در خصوص اهداف جشنواره بیان کرد: دومین دوره جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان با هدف زمینه‌سازی، رشد و تقویت اصول، قواعد و تکنیک بازیگری بنا نهاده شده و در راستای برنامه‌های تعریف شده است.

او افزود: ایجاد بستری مناسب و خلاقانه با نگاهی آموزشی و پژوهشی در امر مهم خلق سوژه، ایده و بازیگری تئاتر،  ایجاد مسیری مطمئن برای رشد و شکوفایی بازیگران جوان و مستعد، تولید ایده‌های نو و ناب در چهارچوب نمایش‌های کوتاه و اتودهای نمایشی تک نفره و ایجاد محیطی مناسب برای کشف و شناسایی بازیگران و ایده‌پردازان بااستعداد برای ورود آنان به جمع خانواده بزرگ تئاتر کشور نیز از دیگر اهداف جشنواره هستند.

دبیر دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان درباره موضوع جشنواره نیز اظهار کرد: موضوع اتودهای نمایشی آزاد به زبان فارسی و به صورت رقابتی در دو بخش برگزار می‌شود، البته موضوعات و محورهای روز جامعه از جمله: هم‌دلی و وفاق ملی، نشاط و سرزندگی اجتماعی، تحکیم خانواده و فرهنگ‌سازی در ارتباط با جوانان و ناهنجاری‌های اخلاقی و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، آداب و رسوم و سنت‌های محلی و منطقه‌ای، وقایع مهم، مفاخر و مشاهیر محلی، منطقه‌ای و ملی در اولویت قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد: بخش‌های جشنواره شامل الف: مونولوگ‌های ماندگار و گفتارهای تک‌نفره در آثار نمایشی چاپ شده «نمایشنامه‌نویسان ایرانی» با ذکر نام اثر و نویسنده آن. ب: ایده‌ها، سوژه‌ها و گفتارهای دراماتیک به صورت اتودهای نمایشی با رویکردهای خلاقانه به مسائل روز جامعه است.

محمدزاده گفت: مدت زمان اجرا در هر دو بخش حداقل ۷ دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه باشد.

او تاکید کرد: در این دوره فقط اتودهای نمایشی تک بازیگر پذیرش خواهد شد و همه راه یافته‌گان گواهی حضور در جشنواره اعطا خواهد شد. در ضمن هنرمندان راه یافته به جشنواره ضمن اسکان و پذیرایی در ایام برگزاری از بخش‌های جنبی همچون؛ «نشست‌های نقد و بررسی، کارگاه تخصصی، بازدید از نمایشگاه و بوکان‌گردی» بهره‌مند خواهند شد.

دبیر جشنواره اظهار کرد: برگزیدگان اول تا سوم در بخش‌های ایده، بازیگری «زن و مرد» و استفاده‌ صحیح از امکانات فنی به تشخیص هیأت داوران، جوایز ارزنده نقدی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و لوح تقدیر اهدا خواهد شد همچنین دبیرخانه به هنرمندان راه یافته به جشنواره، فقط یک نفر عوامل را به عنوان همراه پذیرش خواهد کرد.

او اضافه کرد: مهلت ارسال آثار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ و اعلام پذیرفته‌شدگان ۳۰ مرداد ماه سالجاری است. آئین رونمایی از پوستر هم ۳۰ شهریور و برگزاری جشنواره: ۸ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۲ خواهد بود.

محمدزاده در خصوص نحوه ارسال آثار نیز گفت: علاقه‌مندان اثر خود را در قالب یک نسخه لوح فشرده همراه با مشخصات اثر شامل؛ «بازیگر، ایده‌پرداز، موضوع و خلاصه‌ اثر» به نشانی: آذربایجان غربی، شهرستان بوکان، خیابان شهید فهمیده، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه جشنواره و یا از طریق شبکه‌های مجازی به شماره ۲۱۰۲ ۰۲۶ ۰۹۱۲ ارسال نمایند.

کد خبر 2757441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha