هوای سردشت همچنان ناسالم / بوکان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

سرویس آذربایجان غربی- با ورود توده گرد و غبار با منشا خارجی هوای سردشت برای دومین روز متوالی ناسالم شد و ذرات معلق موجود در هوا در این شهر به ۲ برابر حد استاندارد رسید. همچنین کیفیت هوای بوکان در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ذرات معلق موجود در هوا در این شهر به ۲ برابر حد استاندارد رسید و هوای این شهرستان برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

خالد بایزیدی در این باره افزود: بر اساس آخرین آمار ایستگاه سنجش آلودگی هوای سردشت میزان ریزگردهای موجود در هوا به ۱۹۵ میکروگرم در مترمکعب رسید که این مقدار ۲ برابر شرایط استاندارد است و دیروز هم به هشت برابر حد استاندارد رسیده بود.

او تاکید کرد: آلایندگی بیش از حد، این ذرات معلق تاثیر مستقیم بر سلامتی بیماران قلبی، آسمی و تنگی نفس و جانبازان شیمیایی دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت به شهروندان توصیه کرد تا سالم شدن هوا در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و کسانی که مجبور هستند در فضای باز قرار گیرند، از ماسک استفاده کنند.

کیفیت هوای بوکان در وضعیت خطرناک

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی هم گفت: هوای شهرستان بوکان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

سعید موسوی افزود: این پدیده در ساعات آینده در هوای ارومیه مرکز استان نیز دیده خواهد شد ولی در حال حاضر کیفیت هوای مرکز استان، پاک است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استانداردیا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

کد خبر 2757221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha