۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مزارع گندم  گیلانغرب در آتش سوخت

سرویس کرمانشاه- فرماندار گیلانغرب گفت: ۱۵۵ هکتار از مزارع کشاورزی گندم و پسماند روستاهای دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب در آتش سوخت.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایرنا،  وحید محمدی، افزود: بر اثر این آتش‌سوزی پنج هکتار گندم آبی درو نشده روستای «گراویان» و ۱۵۰ هکتار از پس ماندهای کشاورزی (جار) روستاهای «سورابه، شیخ سرخ الدین و گراویان «طعمه حریق شدند.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی روز گذشته رخ داد که علت آن در دست بررسی است و بلافاصله با وقوع آتش سوزی دستگاه های امدادی و ماشین آلات اطفای حریق به محل اعزام شدند.

فرماندار گیلانغرب گفت: با تلاش نیروهای امدادی و مردم، فرمانده انتظامی شهرستان و همچنین پاسگاه گورسفید و آتش نشانان شهرداری و دیگر دستگاه های امدادی با وجود وزش باد و وسیع بودن سطح آتش سوزی، حریق مهار شد.

محمدی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون چهار فقره آتش سوزی در مزارع و مراتع جنگلی این شهرستان رخ داده که در نتیجه این آتش سوزی ها ۱۸۷ هکتار از مزارع کشاورزی و چهارهکتار از ارتفاعات جنگلی این شهرستان طعمه حریق شده است.

او گفت: توجه به گرمای هوا و خشک بودن گیاهان مرتعی و مزارع احتمال بروز آتش سوزی مزارع و مراتع و اراضی کشاورزی به مراتب بیشتر می شود از این رو کشاورزان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 2756841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha