محاکمه اولین شهروند کرد در سوئد به اتهام حمایت از پ.ک.ک

سرویس جهان- بازپرسان سوئدی، برای اولین بار، یک شهروند کرد را به جرائم مرتبط با سلاح و جمع آوری کمک مالی برای پ.ک.ک متهم کردند.

به گزارش کردپرس، دولت سوئد با اقدام برای محاکمه یک شهروند کرد برای اولین بار، تلاش می کند رضایت ترکیه را برای پیوستن به ناتو به دست آورد.

خبرگزاری رویترز و شبکه خبری فاکس نیوز گزارش دادند این شهروند کرد بر اساس قانون جدید ضد تروریسم در سوئد- که بیشتر با هدف مقابله با فعالیت پ.ک.ک در سوئد به درخواست ترکیه صورت گرفته- محاکمه می شود. دادستانی سوئد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد او به اتهام مرتبط با استفاده از سلاح و جمع آوری کمک مالی برای پ.ک.ک محاکمه می شود.

بر اساس کیفرخواست، این فرد همچنین با یک سازمان جمع آوری کمک مالی برای پ.ک.ک ارتباط داشته و از یک تبعه دیگر ترکیه در سوئد برای پیوستن به پ.ک.ک دعوت کرده است.

سوئد از بیش از یک سال پیش برای عضویت در ناتو درخواست داده است اما از آنجایی که این امر تنها با موافقت همه اعضای ناتو از جمله ترکیه میسر است، به دلیل مخالفت ترکیه، تاکنون نتوانسته است به این نهاد نظامی بپیوندد. دولت ترکیه شرط موافقت با پیوستن سوئد به ناتو را ممنوعیت فعالیت پ.ک.ک و هواداران آن و دیگر گروههای کردی در سوئد و همچنین استرداد تعدادی از شهروندان کرد به ترکیه اعلام کرده است.

ایلهان آیدین، وکیل این شهروند کرد گفته است موکلش اتهامات مربوط به جمع آوری کمک مالی برای پ.ک.ک را رد کرده اما اتهام در مورد استفاده از سلاح را پذیرفته است. او ابراز امیدواری کرده است موکلش به ابزاری در بازی سیاسی گسترش ناتو تبدیل نشود.

کد خبر 2756825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha