اعتصاب غرفه داران میدان تره بار اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ مدت سه روز است که غرفه‌دارن میدان تره بار اربیل اعتصاب کرده‌اند و مخالف انتقال بخشی از میدان تره‌بار هستند. رئیس شورای غرفه‌داران میدان تره‌بار اربیل در این‌باره گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ بخشی از غرفه‌های میدان تره‌بار اربیل انتقال پیدا کند و به اعتصاب خود ادامه خواهیم داد. قایم مقام اربیل هم ادعا می‌کند مکانی که بخشی از غرفه‌ها به آنجا انتقال می یابد سازمان یافته تر و ازدحام آن کمتر است.»

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز دوشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۵/۲۹ «رجب عزیز» رئیس شورای غرفه‌داران تره‌بار اربیل به رسانه خبری روداو اعلام کرد که بدون اطلاع وی روز جمعه تاریخ ۲۰۲۳/۵/۲۶ میدان هندوانه فروشان که جز میدان تره‌بار اربیل است تعطیل شد و گفته‌اند به محل دیگری انتقال پیدا می‌کند که مکان موردنظر در اختیار بخش خصوصی است.

 رئیس هیئت شورای غرفه‌داران تره‌بار اربیل گفت: «مشکل ما این است که اگر بخشی از این میدان انتقال پیدا کند بر روی کار روزانه ما تاثیر خواهد گذاشت  در ضمن میدان تره بار بر سر راه موصل ودر مجاورت میدان هنداونه فروشان است و مکان جدید در روبروی مکان قدیمی است اگر این مکان مشکل دارد چرا در روبروی مکان قدیمی این مکان را راه‌اندازی کرده‌اند؟»

مدت سه روز است که غرفه‌داران تره‌بار اربیل به علت انتقال بخشی از این میدان که به نام میدان (غرفه) هنداونه فروشان معروف است اعتصاب کرده‌اند. رجب عزیز در این باره گفت: «هیچ مسئولی در اینجا حضور پیدا نکرده است که به خواسته‌های ما گوش دهد به همین دلیل ما به اعتصاب خود ادامه می‌دهیم و غرفه‌داران میدان هندوانه فروشان نیز دست از کار کشیده‌اند.

یکی از نگرانی‌های غرفه‌داران میدان تره‌بار اربیل این است که مکانی که بخشی از این میدان تره بار به آنجا انتقال پیدا می‌کند در اختیار بخش خصوصی است. رئیس شورای تره بار در این باره گفت: «ما در مکان خود هیچ مشکلی نداشته‌ایم سالیانه نزدیک به چهارمیلیارد دینار را به دولت پرداخت می‌کنیم اما اکنون این پول به بخش خصوصی پرداخت می‌شود و سودش را آنها می‌برند.»

کد خبر 2756402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha