آیا تبدیل وضعیت واقعاً اشتغال محسوب می شود؟

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نسبت به آمار اشتغالزایی ۱۷ هزار نفری استانداری ایلام واکنش نشان داد و در جمع برخی از اساتید دانشگاهی گفت: آیا تبدیل وضعیت واقعاً اشتغال محسوب می شود؟

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در نشست  با جمعی از بسیج اساتید و نخبگان دانشگاهی گفت: وقتی ما می گوییم در استان ایلام چند برابر سقف ابلاغی اشتغال ایجاد شده است، مسئولین باید شفاف سازی کنند چرا که مردم به این آمارها اعتماد ندارند، مردم می گویند این اشتغال کجاست؟ وقتی ۱۷ هزار نفر در استان ایلام اشتغالزایی شده است باید دید چند هزار نفر ما بیکار داریم که این تعداد اشتغالزایی شده است.

وی پرسید: مبنای آمار اشتغال چیست؟ زمانی می گفتند مبنای آمار این است که اگر جوانی دو ساعت کار داشته باشد، شاغل است و شغل ایجاد شده است، یعنی اگر مثلاً دانشجویی در هفته ای دو ساعت به مغازه پدرش برود این یک شغل است.

وی افزود: در ایلام باید عنوان شود این ۱۷ هزار شغل در ایلام بر چه مبنایی بوده است، به عنوان نمونه یکی از آمارها  که بالای ۴ هزار است، کسانی بودند که ایثارگر بودند و تبدیل وضعیت شده اند. آیا تبدیل وضعیت واقعاً اشتغال محسوب می شود؟ وقتی یک نفر بر فرض دو سال نگهبان بوده و هنوز هم نگهبان است، با تبدیل وضعیت فقط در پرونده و حقوق این شخص تغییر ایجاد می شود نه اینکه شغلی نبوده و حالا ایجاد شده است و به تعداد کارگران اضافه شده باشد. این جای بحث دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: بالاترین سرمایه ما اعتماد مردم به مسئولین نظام است، وقتی چیزی گفته می شود و مردم باور نمی کنند،  اینجا نقش اساتید، صدا و سیما و رسانه ها مهم است، کسی که متولی آمار هست و آمار می دهد بیاید بحث کند که بر چه مبنایی این آمار ارائه می شود، اینجا جای دانشگاه ما خالی است و بعد فضای مجازی و خبرنگار ورود می کنند.

کریمی تبار همچنین توضیح داد: ممکن است صحبت ما به یک مدیر کل و یا وزیر بر بخورد، مشکلی نیست، مهم این است که موجب اشتغالزایی شود و جوان دغدغه مندی که می خواهد ازدواج کند اما به خاطر بیکاری نمی تواند، برایش ایجاد شغل شود.

به گزارش کردپرس، در این نشست تعدادی از اساتید و نخبگان دانشگاهی نسبت به آمار ارائه شده اشتغال در ایلام گلایه مند بودند خواستار شفاف سازی شدند.

کد خبر 2756228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha