رفع تصرف ۱۳۷۶ هکتار از عرصه های طبیعی کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۷۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان با صدور حکم قضایی رفع تصرف شد و این روند امسال با شدت بیشتری ادامه می یابد.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور با بیان اینکه این میزان اراضی رفع تصرف شده بر اساس آرای اجرایی صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان ها انجام شده است، گفت: در اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، ۱۰ هزار و ۲۰۵ فقره پرونده در مدت یاد شده برای تخریب و تصرف عدوانی در سطح ۹۹۲ هکتار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برابر ماده ۲۰ «قانون هوای پاک» مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد، افزود: علاوه بر این ماده قانونی، در خصوص آتش زدن درختان جنگلی، بوته ها، بقایای گیاهی در مزارع و باغات بر اساس ماده ۶۷۵ و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲ و ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۴۵ و ماده ۴۷ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، آتش زدن در جنگل و مرتع جرم محسوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه در راستای ماده ۲۰ «قانون هوای پاک» طرح نهضت ملی تولید نهال در دست اجراست، اظهار کرد: سهم استان از نهضت جهادی یک میلیارد اصله نهالی در کشور، سالانه ۴ میلیون نهال است.

شریفی پور ادامه داد: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز دارد و انتظار می رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

کد خبر 2755993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha