انجام نخستین عمل موفق پیوند مغز استخوان در کردستان

نخستین عمل پیوند مغز استخوان در استان کردستان، بر روی کودک ۸ ساله مبتلا به تومور ویلمز در بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مسئول تیم درمانی این عمل مهم، ضمن اعلام این خبر، گفت: پیوند مغز استخوان یکی از روش های نوین درمانی برای بیماران سرطانی است که امیدهای بهبودی این قبیل بیماران را افزایش داده است.

برهان مرادویسی با تشریح نحوه درمان این بیمار، گفت: پسر بچه ۸ ساله در تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال جاری با تشخیص تومور ویلمز به عنوان اولین مددجو در بخش پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج بستری شده است.

وی این مددجو را یک نمونه اتولوگ بیان کرد و افزود: در تاریخ ۲۰ فروردین ماه سلول گیری از مددجو انجام و بعد از یک دوره شیمی درمانی در بخش پیوند و انجام آزمایشات تخصصی لازم در تاریخ ۲۸ فروردین تزریق سلول های بنیادی برای وی به انجام رسید.

فوق تخصص انکولوژی کودکان و رئیس بیمارستان بعثت سنندج با اشاره به اینکه، این مددجو امروز بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره درمان و گرفتن آموزش های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی و ایزولاسیون در خانه، ترخیص شد، اظهار کرد: با مساعدت ریاست دانشگاه و پیگیری‌های معاون درمان و مسئولان دانشگاه، امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج برای اولین بار در استان کردستان فراهم شد تا راه برای انجام کارهای جدیدتر و کمک به بیماران سرطانی کردستان و استان‌های همجوار ایجاد شود.

گفتنی است بخش پیوند مغز استخوان با همت و همیاری خیرین گرانقدر سلامت ساخته شده و زمینه را برای اقدامات درمانی فوق تخصصی که در غرب کشور بی نظیر است فراهم آورده است.

کد خبر 2755525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha