تنها ۳۲ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به کردستان بازگردانده شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سال گذشته از ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده، باید ۱۴۶ میلیارد تومان آن برگشت داده می شد که تاکنون ۳۲ میلیارد تومان آن بازگردانده شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در سنندج برگزار شد، گفت: استان کردستان با دارا بودن زیرساخت های لازم و دارا بودن ظرفیت های مناسب، مستعد توسعه در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی است.

وی اظهار کرد: وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، فرصت مناسبی را برای افزایش مبادلات تجاری و صادرات تولیدات داخلی ایجاد کرده و اقلیم کردستان عراق یکی از اهداف صادراتی ما است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در صورت تامین زمین های صنعتی، کردستان می تواند به سمت صنعتی شدن پیش برود، همانگونه که در حال حاضر بانه به قطب تولید لامپ های کم مصرف و ال ای دی تبدیل شده است.

خلیقی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی از اولویت های این استان است که مجوزهای بی نامی برای تسهیل سرمایه گذاری در استان تدوین شده و آماده صدور به نام سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد نهضت احیای واحدهای راکد در استان، سال گذشته ۲۳ واحد راکد با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی فعال شد، یادآور شد: ۱۵ هزار و ۸۳۴ فرصت شغلی در بخش صنعت استان ایجاد شده که میانگین سرانه اشتغالزایی هر واحد صنعتی در کردستان را ۲۰ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه کردستان سهم ۱.۴ درصدی از سرمایه‌گذاری بخش صنعت کشور دارد، بیان کرد: موافقت اصولی یک هزار و ۹۵۰ جواز تاسیس در مجموعه صمت استان صادر شده که پیش‌بینی اشتغالزایی آنها ۳۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۶۷۸ هزار میلیارد ریال است.

خلیقی با اشاره به اینکه عدم بازگشت حقوق دولتی پرداخت شده از سوی معدن داران به کردستان از دغدغه های مهم ما است، گفت: سال گذشته از ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده، باید ۱۴۶ میلیارد تومان آن برگشت داده می شد که تاکنون ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن بازگردانده شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی پرداخت شده از سوی معدن داران به حساب خزانه به استان واریز شود که این امر می تواند در بهبود زیرساخت های حوزه معدن در کردستان بسیار مهم باشد.

کد خبر 2755236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha